اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد

راه‌اندازی دانشگاه علمی‌کاربردی میراث فرهنگی در خوزستان

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از راه‌اندازی دانشگاه علمی‌کاربردی میراث فرهنگی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: توسعه دانش‌بنیان از اهداف عالیه میراث فرهنگی است.

راه‌اندازی دانشگاه علمی‌کاربردی میراث فرهنگی در خوزستان

افشین حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: میراث فرهنگی از جمله حوزه‌هایی است که باید به آن با دید تخصصی و علمی نگاه کرد و راه‌‌اندازی دانشگاه در این حوزه بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه باید در این زمینه از همه تلاش خود بهره ببریم، افزود: راه‌اندازی دانشگاه کار ساده‌ای نیست و باید استانداردهایی را کسب کرد و به این دلیل در تلاش هستیم تا در اسرع وقت مجوز تاسیس دانشگاه در خوزستان صادر شود و این مهم را از سطح کلان و ملی در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به رشته‌های در نظر گرفته شده در این دانشگاه گفت: در این دانشگاه رشته‌هایی مانند مدیریت جهانگردی، مدیریت گردشگری و رشته‌هایی در ارتباط با مرمت آثار تاریخی تاسیس خواهند شد.

حیدری با اشاره به اینکه راه‌اندازی این دانشگاه می‌تواند تاحد زیادی مشکلات بخش خصوصی را نیز حل کند، افزود: در این دانشگاه با رشته‌های تاسیس شده می‌توان هتل‌ها و مراکز اقامتی موجود در خوزستان را تحت پوشش آموزش‌های تخصصی برد و از هیئت علمی این دانشگاه می‌توان استفاده کرد.

وی تاکید کرد: خوزستان توانایی داشتن چنین دانشگاهی را دارد و باید بکوشیم تا در اسرع وقت این دانشگاه مجوز اخذ دانشجو بگیرد و در این زمینه در اداره کل میراث فرهنگی خوزستان تلاش‌های زیادی به کار گرفته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: در این بین باید از رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان نیز تشکر کرد که زحمات زیادی در این بین کشیده‌اند.

انتهای پیام/72006/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول