اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته پیشگیری از ایدز صورت گرفت

تجلیل از فعالان مبارزه با بیماری ایدز در اسدآباد

به مناسبت هفته پیشگیری از بیماری ایدز، از فعالان شهرستان اسدآباد در عرصه مبارزه با بیماری ایدز تجلیل شد.

تجلیل از فعالان مبارزه با بیماری ایدز در اسدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسدآباد پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با بیماری ایدز شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه ایدز جرم نیست بلکه یک بیماری است، اظهار داشت: تاکنون 27 هزار نفر در سطح کشور مبتلا به بیماری ایدز هستند.

ذبیح‌الله شاهرخی بیشترین سطح مبتلا به بیماری ایدز را افراد زیر 25 سال دانست و افزود: در واقع این گروه سنی 39.4 درصد از جامعه را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه 30 نفر مبتلا به بیماری ایدز در سطح شهرستان شناسایی شده است، اضافه کرد: از این تعداد 11 نفر فوت کرده‌اند و همچنین هشت نفر تحت درمان هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اسدآباد گفت: از  تعداد هشت نفر مبتلا به ایدز که تحت درمان هستند، پنج نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی با تأکید بر آموزش همگانی برای مقابله با بیماری ایدز از دستگاه‌های اجرایی خواست افراد جامعه را از وضعیت این نوع بیماری مطلع کنند.

یک متخصص بیماری‌های داخلی نیز در این همایش با تشریح مراحل بیماری ایدز، اظهار داشت: این بیماری در سال 83 به عنوان ویروس عامل بیماری شناخته شد و تحت عنوان ویروس نقص ایمنی انسانی و به اختصار HIV نامیده شد.

محمدرضا ابوالحسنی با اشاره به راه‌های انتقال بیماری ایدز، تصریح کرد: مصرف‌کنندگان مواد تزریقی، زندانیان، افرادی که رفتار خارج از عرف و پر خطر جنسی دارند و مبتلایان به بیماری آمیزشی جزء گروه‌های پر خطر هستند.

وی با بیان اینکه میزان فاصله مرگ و میر در بیماری ایدز پس از ابتلا به ویروس بین 3 تا 5 سال است، افزود: امروز جوانان، همسران معتاد تزریقی و بیماران نیازمند خون از گروه‌هایی هستند که در معرض خطرند و باید بیشتر به آنان توجه شود. 

در پایان این همایش از افراد فعال در عرصه مقابله با بیماری ایدز در شهرستان اسدآباد با اعطای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/89008/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول