اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان سیریک:

بانوان بیش از مردان در معرض خطر ابتلا به ایدز قرار دارند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک گفت: زنان و دختران به دلائل زیستی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بیش از مردان در معرض خطر ابتلا و آسیب ناشی از ایدز هستند.

بانوان بیش از مردان در معرض خطر ابتلا به ایدز قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر سیریک واقع در شرق مرکز هرمزگان، احسان علیزاده پیش از ظهر امروز در همایش ایدز در جمع دانش‌آموزان و معلمان دهستان بیابان روستای گونمردی این شهرستان افزود: اهمیت بیماری، راه‌های انتقال، راه‌های پیشگیری، دلائل اهمیت توجه به بیماری ایدز و راهکارهای لازم و نقش آموزش در پیشگیری از بروز بیماری، از جمله موضوعاتی است که توسط کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌ها و کارشناس مسئول آموزش سلامت شهرستان به آن پرداخته شد.

وی بیان کرد: افزایش سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه در قالب برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با حضور متخصصان، اطلاع رسانی عمومی از طریق نشریات محلی و نصب بنرهای آموزشی در نقاط مختلف شهر از جمله اقداماتی است که در دستور کار واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان سیریک قرار گرفته است.

علیزاده اضافه کرد: بیماری اچ آی وی در مایعات داخلی و مترشحه بدن انسان مبتلا به جز عرق و تا حدودی بزاق وجود دارد اما فقط از راه آمیزش جنسی، تبادل خون یا فرآورده‌های آن و از مادر مبتلا، به جنین قابل سرایت از فردی به فرد دیگر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک تصریح کرد: زنان و دختران به دلائل زیستی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بیش از مردان در معرض خطر ابتلا و آسیب ناشی از ایدز هستند.

بخشدار مرکزی سیریک نیز گفت: با توجه به اینکه آشنایی و آگاه‌سازی دانش آموزان در خصوص مقابله با آسیب‌های اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است.

محسن حاجی‌پور اضافه کرد: با تقویت عزت نفس و مهارت‌های زندگی در نسل جوان و پرهیز از مصرف مواد روان گردان، الکل و اجتناب از رفتارهای غیر اخلاقی و غیر بهداشتی، سلامت جامعه اسلامی خود را در برابر بیماری ایدز محافظت کنیم.

این مسئول یکی دیگر از راه‌های مقابله و حفاظت از بیماری ایدز را خویشتن‌داری در زمان تجرد، وفاداری به همسر، پرهیز از مصرف مواد مخدر یا محرک و عدم استفاده چند باره از وسایل تیز و برنده مثل تیغ اصلاح، سوزن خالکوبی و وسایل تزریقی به صورت مشترک دانست.

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: دسترسی به آموزش، مراقبت و درمان ایدز حق هر انسانی است و با مشارکت در اطلاع‌رسانی و گسترش خدمات پیشگیری و درمان می‌توان همه مردم را از این بیماری مطلع و آگاه ساخت و جامعه را در مقابله این بیماری مصون نگه داشت.

بمناسبت هفته مبارزه با ایدز همایش شناخت و پیشگیری از بیماری ایدز (HIV) با شرکت 500 نفر از دانش‌آموزان منطقه بیابان در دبیرستان شهید صیاد شیرازی گونمردی شهرستان سیریک برگزار شد.

انتهای پیام/88004/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول