اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت هندبال کردستان:

مشکلات مالی در هندبال پابرجا است/حضور هندبالیست کردستانی در اردوی تیم ملی جوانان

سرپرست هیئت هندبال کردستان پیرامون وضعیت حال حاضر هندبال کردستان اظهار کرد: نبود حامیان مالی همچنان فعالیت این رشته را با مشکل مواجه کرده است.

مشکلات مالی در هندبال پابرجا است/حضور هندبالیست کردستانی در اردوی تیم ملی جوانان

سعید مردوخی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج با یادآوری حضور تیم نونهالان سقز به نمایندگی از استان در مسابقات قهرمانی کشور گفت: پیش از آن قرار بود تیم نونهالان سنندج به عنوان نماینده کردستان در رقابت‌ها حاضر باشد که به دلیل عدم توان مالی از این کار منصرف شد.

سرپرست هیئت هندبال کردستان با اشاره به اینکه در این مسابقات تیم سقز نتوانست نتایج خوبی بگیرد تصریح کرد: با این وجود، یکی از بازیکنان این تیم برای حضور در اردوی تیم ملی نونهالان دعوت شد.

مردوخی افزود: تیم نوجوانان استان نیز در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی همدان شرکت داشت که برخلاف نماینده ما در رده سنی نونهالان، عملکرد مطلوبی از خود به جا گذاشت.

وی تصریح کرد: در این رقابت‌ها هندبالیست‌های کردستانی در جمع 32 تیم قرار داشتند که با نتیجه‌ای خوب و آبرومند به جمع 8 تیم پایانی راه یافتند و در این مرحله با شکست برابر رقیبان قدرتمند خود از دور مسابقات کنار رفتند.

سرپرست هیئت هندبال کردستان در ادامه در خصوص وضعیت تیم جوانان استان اظهار کرد: با درخشش هندبالیست‌های استان در این مسابقات یکی از این نفرات به نام سعدی شاه‌ویسی برای حضور در اردوی تیم ملی انتخاب شد.

مردوخی افزود: شاه‌ویسی از امروز تا 23 آذرماه در چهارمین مرحله اردوی تدارکاتی تیم ملی هندبال جوانان و به همراه 20 بازیکن دیگر تمرینات خود را به منظور حضور در رقابت‌های آسیایی این رشته که تابستان سال آینده در تبریز برگزار می‌شود پشت یسر خواهد گذاشت.

وی افزود: در رده سنی بزرگسالان و در بخش هندبال مردان نیز تیم استان در رقابت‌های سال گذشته درخشید و با کسب مجوز لازم در لیگ دسته دوم از میان حدود 40 تیم به عنوان یکی از تیم‌های صعودکننده به لیگ یک انتخاب شد.

سرپرست هیئت هندبال کردستان تصریح کرد: متأسفانه به دلیل نبود حامی مالی برای حضور در رقابت‌های لیگ دسته اول نتوانستیم در این رقابت‌ها حضور پیدا کنیم و فدراسیون نیز ما را به لیگ دسته پایین‌تر بازگرداند.

مردوخی افزود: برای حضور در رقابت‌های لیگ دسته دوم نیز مبلغی در حدود 10 میلیون تومان نیاز است که حتی در تأمین این پول نیز با مشکل مواجه هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات مالی این ورزش در استان همچنان پابرجا است به مصاحبه چندی پیش خود با فارس اشاره کرد و گفت: از آن زمان تاکنون هیچ اتفاقی در وضعیت هندبال استان رخ نداده است.

سرپرست هیئت هندبال کردستان که در آن گفت‌و‌گو از عدم پا پیش گذاشتن بزرگان این رشته و فعالان بخش خصوصی به منظور حضور در ریاست هیئت اشاره کرده بود و این بار نیز تصریح کرد: هنوز این شرایط کماکان ادامه دارد و کسی حاضر به پذیرش این مسئولیت نیست و من به ناچار سرپرستی هیئت را بر عهده دارم.

مردوخی با بیان اینکه استان کردستان به عنوان یکی از مراکز چهارگانه استعدادیابی ورزش هندبال در ایران شناخته می‌شود، گفت: استان‌های همدان، ایلام، آذربایجان‌غربی و شرقی، زنجان و کرمانشاه دیگر استان‌هایی هستند که در این مجموعه قرار دارند.

انتهای پیام/79012/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول