اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انتقال خون جیرفت عنوان کرد

کاهش اهدای خون توسط بانوان جیرفتی

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت گفت: اهدای خون توسط بانوان جیرفت در 9 ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

کاهش اهدای خون توسط بانوان جیرفتی

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، علی بهزادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در این شهرستان اظهار داشت: در سال 90 و 91 آمار اهدای خون بانوان در جیرفت 11 درصد بود که پس از شهرستان کرمان در استان رتبه دوم را به خود اختصاص داده بود.

وی با اشاره به اینکه اما در 9 ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در دو سال گذشته این آمار کاهش داشته است، افزود: در راستای افزایش اهدای خون بانوان تاکنون اقداماتی انجام شده و برنامه‌هایی نیز در دستور کار قرار دارد.

بهزادی تصریح کرد: افزایش تیم سیار خون‌گیری، تشکیل NGO ویژه بانوان، ترغیب کارمندان زن اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی با همکاری امور بانوان فرمانداری و ... از جمله برنامه‌های در دست اقدام پایگاه انتقال خون برای افزایش آمار اهدای خون این قشر از جامعه است.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت بیان داشت: دعوت از دانش‌آموزان دختر و پسر راهنمایی و متوسطه برای بازدید از این پایگاه طی سال‌های گذشته انجام گرفته و اکنون نیز با آغاز سال تحصیلی جدید در دستور کار قرار دارد.

بهزادی با بیان اینکه آموزش رابطان سلامت مراکز بهداشتی روستایی و شهری در حال انجام است، عنوان کرد: همچنین این پایگاه با استفاده از فراخوان تلفنی و پیامکی از بانوان شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد برای اهدای خون دعوت به عمل آورده است.

وی ابراز داشت: با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز مربیان بهداشت مدرسه‌های جیرفت و عنبرآباد در زمینه علم طب انتقال خون آموزش داده می‌شوند تا بتوانند، مبلغ خوبی در این زمینه باشند.

بهزادی خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با استفاده از بنر، تراکت، دیوارنویسی و ... و اداره تبلیغات اسلامی نیز با استفاده از مبلغان در زمینه ترویج فرهنگ انتقال خون همکاری خوبی با پایگاه داشته‌اند.

وی اذعان داشت: از تمام بانوان شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد تقاضا می‌شود تا بار دیگر مانند سال‌های گذشته نسبت به اهدای خون اقدام کنند و با این مرکز عام‌المنفعه همکاری خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/80001/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول