اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قرچک بیان کرد

مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در قرچک

فرماندار شهرستان قرچک گفت: ممانعت از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر و روستاها باید از همان ابتدای عملیات ساخت بنا صورت گیرد.

مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در قرچک

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، رضا ریاحی بعدازظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان قرچک که با حضور دهیاران، رؤسای شوراهای روستاها، نماینده شهردار، برخی اعضای شوراهای شهر و شهرستان و مدیران ادارات عضو این ستاد برگزار شد، با تأکید بر نقش دهیاران و رؤسای شوراهای روستاها در مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز، خواستار نظارت بیشتر آنها در این موضوع شد.

فرماندار شهرستان قرچک گفت: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز از اهمیت بالایی در هر شهرستان برخوردار است، این معضل در برخی شهرستان‌ها به اوج خود رسیده و مشکلات دیگری از جمله پدیده زمین‌خواری را به ‌وجود آورده است، به همین منظور در شهرستان نوپای قرچک باید از همین حالا نسبت به این امر مهم مبادرت ویژه داشت تا بعدها به مشکلاتی که حالا برخی مناطق به آنها مبتلا شده‌اند، دچار نشویم.

این مسئول از دهیاران و شهرداری خواست به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، سرکشی‌های مداوم و دقت نظر بیشتر داشته باشند و بیان کرد: دستگاه‌های متولی اگر از همان ابتدا که یک آجر برای سازه غیرمجاز بنا نهاده می‌شود با موضوع برخورد کنند راحت‌تر می‌توان از شیوع معضلات بزرگ‌تر جلوگیری کرد.

وی از دهیاران و شهرداری خواست حتی در صورت مشاهده کوچک‌ترین مورد ساخت و ساز غیرمجاز نیز موضوع را به‌طور جدی پیگیری کرده و حکم قضایی را برای تخریب بنا بگیرند چراکه در این ارتباط دادستانی نیز اعلام آمادگی کرده و نهایت همکاری را خواهد داشت.

مدیر ارشد شهرستان قرچک ادامه داد: اگر دستگاهی خلافی ببیند و با موضوع برخورد نکند، خود دچار تخلف بزرگی شده است، به همین منظور باید با هرگونه تخلف همان‌طور که گفته شد از روز اول برخورد شود.

ریاحی علاوه بر تأکید برای مقابله جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز به استحکام بنا نیز اشاره داشت و آن را یکی از حساس‌ترین وظایف دستگاه‌های متولی عنوان کرد.

وی افزود: اگر برای بنایی که استحکام لازم را نداشته باشد، مجوزی صادر شود خیانت بزرگی صورت گرفته است زیرا هم جان افراد به خطر می‌افتد و هم هزینه مقاوم‌سازی همیشه از ساخت اولیه بیشتر می‌شود. در این باره هر مدیری کوتاهی کند و از تخلفات چشم بپوشد به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

فرماندار شهرستان قرچک عنوان کرد: هر مدیر بایستی در حوزه مربوطه پاسخگو باشد، دهیاران همچون شهردار در حوزه روستای خود مسئولیت دارند و باید علاوه بر ساخت و سازها بر استحکم بنا و خاک‌برداری‌ها نیز دقت لازم داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه مردم شهرستان قرچک با تمام مدیران هماهنگ و همپا هستند و این مسئله نعمت بزرگی است، علاوه بر آن مدیران ادارات نیز با تلاش و پشتکاری که دارند به طور حتم به برطرف شدن مشکلات دامن خواهند زد.

فرماندار شهرستان قرچک همچنین بر اجرای مصوبات جلسه تأکید کرد و یادآور شد: مصوبات این جلسات ملاک کار کلیه اعضا محسوب می‌شود.

تاکید بر نظارت در طول شبانه‌روز

مسئول امور عمرانی فرمانداری شهرستان قرچک نیز در این جلسه یادآور شد: متأسفانه اکثر ساخت و سازهای غیرمجاز در ساعات غیراداری رخ می‌دهد از این بابت باید دهیاری‌ها و شهرداری طوری برنامه‌ریزی کنند که نظارت‌ها در طول شبانه‌روز اتفاق بیافتد.

سید محمدصالح ضیایی افزود: اگر برای ساخت و سازهای غیرمجاز مجوز انشعابات صادر شود به معنای ترویج این گونه ساخت و سازهاست اما با عنایت به پیگیری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته موارد غیرمجاز به نوبت تخریب خواهند شد تا برای سایرین نیز عبرت شود.

این گزارش حاکی است، در پایان این جلسه هر یک از نمایندگان ادارات و دهیاران نظرات خود را اعلام کرده و گزارش عملکردی از فعالیت دستگاه مربوطه در راستای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز ارائه کردند.

انتهای پیام/2462/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول