اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گیلان تاکید کرد

ضرورت رعایت ضوابط شورای عالی معماری در ساخت و سازهای انزلی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: هرگونه ساخت و ساز که در حرایم میراث فرهنگی قرار دارد الزاماً باید از ضوابط بافت تاریخی و شورای عالی معماری و شهرسازی تبعیت کند.

ضرورت رعایت ضوابط شورای عالی معماری در ساخت و سازهای انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، رضا علیزاده عصر امروز در جریان بازدید از روند اجرای پروژه‌های میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری انزلی اظهار کرد: جاذبه‌های متنوعی در انزلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی با همین انگیزه به بندرانزلی سفر می‌کردند، افزود: به همین دلیل هر گوشه از این شهر یک خاطره در ذهن آنها حک کرده است.

این مسئول وجود چشم‌انداز زیبا، تالاب بین‌المللی انزلی و دیگر جاذبه‌های طبیعی و بافت تاریخی این شهر را فرصتی برای رشد و ارتقای گردشگری آن ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه ساخت و ساز که در حرایم میراث فرهنگی قرار دارد الزاماً باید از ضوابط بافت تاریخی و شورای عالی معماری و شهرسازی تبعیت کند.

به گفته وی، در این ضوابط تطبیق با موضوعاتی مانند الگوی معماری، نما، جداره، ارتفاع و دیگر مقولات تخصصی مورد تأکید میراث فرهنگی است.

علیزاده یادآور شد: در برنامه‌ریزی شهری پایبندی به اصول حاکم بر توسعه شهری می‌تواند هویت و کالبد تاریخی شهر بندرانزلی را تبدیل به یک فرصت گردشگری دیگر کند.

نماینده مردم  بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست مذکور بندرانزلی را دارای سابقه تاریخی دانست و اظهار کرد: مردم این شهر و گردشگران انتظار دارند، آراستگی و زیبایی انزلی بیش از پیش خود را نشان دهد.

حسن خسته‌بند گفت: مرمت و نگهداری هر کدام از بناها و اماکن تاریخی می‌تواند یک موقعیت ممتاز برای انزلی ایجاد کند.

وی با تاکید بر الگو‌برداری از شهرهای تاریخی دنیا تصریح کرد: در برخی از کشورها با احیای محورهای تاریخی و مرمت بناهای شهری تصویرسازی مناسبی برای گردشگران ایجاد کرده‌اند که باید تلاش شود شهر بندرانزلی نیز به این موقعیت دست یابد.

انتهای پیام/2300/ش‌20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول