اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

ارتقای کیفیت در ساخت‌و‌ساز جاده‌ها رعایت شود

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای کیفیت راه‌سازی، نگهداری راه‌ها و جاده‌ها را آسان‌تر کرده و بایستی این موضوع مدنظر قرار گیرد.

ارتقای کیفیت در ساخت‌و‌ساز جاده‌ها رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در دیدار شورای هماهنگی حمل و نقل، مدیریت‎ها و راهداران سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: امروز موضوع حمل و نقل در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت‌رسانی به مردم اهمیت ویژه‌ای دارد که اجر معنوی برای تلاشگران این بخش را در پی خواهد داشت.

امام جمعه زاهدان اذعان داشت: در دین مبین اسلام جایگاه حمل و نقل و جاده و استفاده از مواهب زمین، هوا و فضا و آسان شدن رفت و آمد به اعتبار کرامت وجود آدمی است و اگر قرار باشد سهم خودمان در عرصه حمل و نقل با دیگر کشورهای جهان مقایسه کنیم جایگاه مطلوبی نداریم.

این مسئول ادامه داد: در کشور ما بحث راهداری بیشتر هزینه در بر دارد تا راه‌سازی، زیرا در قسمت ساخت و زیر ساخت‎ها بعضا از کیفیت بالایی برخوردار نیستیم.

وی افزود: اگر نگاهی دیگر به دین اسلام داشته باشیم پیامبر خدا (ص) اصول اساسی دین را ساخته و پرداخته کرده و تحویل امت اسلام  و جانشینان خود داد، اما در بحث نگهداری دین ما به چالش رسیدیم پس معلوم می‎شود که راهداری و نگهداری آن به مراتب سخت‎تر و علم و آگاهی بیشتر و مدیریت توانمند می‎خواهد.

سلیمانی بیان داشت: برای راهداری خوب امکانات وسیع، وسایل و تجهیزات و نیروی انسانی ماهر و با تجربه در ایستگاه‎های گوناگون می‎خواهد یعنی در صحنه کشور ما به موازات آنچه می‎سازیم بیشتر برای نگهداری تلاش و کوشش کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: یک مطلب مهم که باید بر آن تأکید کرد، دقت در کارو مسئله استحکام و رعایت اصول علمی و مهندسی برای زیر ساخت‎ها  است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در ادامه ضمن تشریح گزارشی از فعالیت‎های جاده‎ای  حمل ونقل، ریلی، هوایی، گسترش بنادر، هواشناسی، کنترل کیفیت پرداخت.

ابوالفضل باقرنیا افزود: توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و راه آهن چابهار – مشهد که از مرکز سرخس  به کشورهای آسیای میانی  ارتباط پیدا خواهد، مناقصه باند جدید فرودگاه زاهدان موازی با باند قدیم جهت نشست و برخاست‎های هواپیماهای پهن پیکر، کاهش تلفات و تصادفات جاده‎ای با همکاری پلیس راه، اضافه شدن 50 کیلومتر به بزرگراه‎ها، تعریض و آسفالت  12 تا 15 کیلومتر محور خاش ایرانشهر از جمله اقدامات انجام شده در یک سال گذشته است.

وی به خدمات راهداران اشاره کرد و گفت: در قسمت نگهداری راه‎ها قسمت اعظم کار بر عهده این تلاشگران مخلص است که در فصل زمستان با تردد در گردنه‎های صعب‌العبور و برف‌‌گیر عبور و مرور را ایمن و روان می‎سازد و در گرمای  50 تا 60 درجه تابستان و شرایط کویری خاص استان، که بادها و حرکت شن‎های روان انسان‎ها و وسائط نقلیه در جاده‎ها را گرفتار می‎کند با احساس مسئولیت، عشق به کار و مردم سعی می‌کنند با توجه به کمبود امکانات و اعتبارات در همه فصول سال در خدمت مردم بوده تا با خاطری آسوده مسافرین و رانندگان طی مسیر کرده و به سلامت به مقصد برسند.

انتهای پیام/75004/ل/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول