اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در ‌نشست مدیران رسانه‌ها با معاون سیاسی ‌استاندار خراسان شمالی مطرح شد

‌تمجید مشاور رسانه‌ای استاندار خراسان شمالی از عملکرد خبرگزاری فارس‌

مشاور رسانه‌ای استاندار خراسان شمالی با ارزیابی خود از فضای رسانه‌ای و وضعیت خبرگزاری‌های استان گفت: خبرگزاری فارس حرف اول را در استان می‌زند.

‌تمجید مشاور رسانه‌ای استاندار خراسان شمالی از عملکرد خبرگزاری فارس‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حبیب یزدان پناه عصر امروز در نخستین نشست مدیران رسانه‌ها با معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی با برشمردن مشکلات رسانه‌های استان اظهار کرد: امروز نشریات استان به خاطر مشکلات فرا رو با زحمت به انتشار خود ادامه می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه در سایر استان‌ها حمایت‌های خوبی از رسانه‌ها انجام می‌شود تصریح کرد: این در حالی است که رسانه‌های خراسان شمالی حتی در بعد اطلاع‌رسانی در انعکاس اخباری چون اعدام‌، اختلاس و غیره با محدودیت مواجه هستند.

یزدان پناه گفت: با وجود در حداقل قرار داشتن تعداد نشریات استان لیکن محتوا و شکل نشریات استان یک سرو گردن از سایر استان‌ها بالاتر بوده و کارشناسان حوزه رسانه هم به این موضوع صحه گذاشته‌اند.

عضو گروه مشاوران استاندار خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد تا با برگزاری و تداوم این نشست‌ها، بخشی از مشکلات رسانه‌ای در استان برطرف شود.

*نبایستی فضای فرهنگی امنیتی شود

یک فعال رسانه‌ای خراسان شمالی هم بر پرهیز از امنیتی شدن فضای فرهنگی و رسانه‌ای تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون مطبوعات رسانه‌ها مجاز به انتشار اخبار بوده مگر آنکه مخل امنیت باشد که آن را قانون مشخص می‌کند.

قربانعلی سلطانی با اشاره به ضرورت گسترش فضای نقد در رسانه‌های استان تصریح کرد: باید این فضا در رسانه‌های استان هر چه بیشتر نهادینه شود.

وی گفت: از رسانه‌ها استان انتظار می‌رود تا این فضا را در استان ترویج داده و بی‌گمان این رویکرد به نفع توسعه استان است.

عضو گروه مشاوران رسانه‌ای استاندار خراسان شمالی همچنین با انتقاد از برخی مدیران و روابط عمومی دستگاه‌های استان به خاطر پایین بودن سطح آستانه نقدپذیری گفت: آنان صرفاً به دنبال پر رنگ نشان دادن اقدامات خود در رسانه‌ها بوده و از سویی کوچک‌ترین انتقادی را برنمی تابند.

رئیس خانه مطبوعات خراسان شمالی هم نقش رسانه‌ها را در توسعه استان اجتناب‌ناپذیر خواند و گفت: به طور حتم برای اثر گذاری بیشتر این حوزه، نیازمند حمایت از رسانه‌ها استان هستیم.

سهراب ابراهیمی با اشاره به زحمات طاقت‌فرسای مدیران نشریات غیر دولتی استان خاطر نشان کرد: هیچ یک از مدیران خراسان شمالی به اندازه نشریات زحمت و تلاش نمی‌کنند و همه هزینه‌ها و بدهی بر دوش تلاش گران این عرصه است.

وی با بیان اینکه اکنون دهمین سال تاسیس خراسان شمالی را در پیش داشته و کسی به فکر توسعه رسانه‌ای استان نیست گفت: قطعاً اگر از رسانه‌ها حمایت شود، توسعه روز افزون استان رقم خواهد خورد.

به گزارش فارس، در این نشست مدیران و خبرنگاران خبرگزاری‌های مهر، تسنیم، ایرنا، فارس، ایسنا، پانا و همچنین مدیران نشریات اتفاقیه، نسیم، اترک و سرپرستی روزنامه‌های کثیرالانتشار شرکت داشتند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی اواخر ماه گذشته از سوی استاندار منصوب شد.

انتهای پیام/63002/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول