اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف خبر داد

قاچاقچیان پرندگان در چنگ مأموران مبارزه با مواد مخدر خواف

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف از دستگیری قاچاقچیان پرندگان توسط مأموران ستاد مبارزه با مواد مخدر این شهرستان خبر داد.

قاچاقچیان پرندگان در چنگ مأموران مبارزه با مواد مخدر خواف

عباس طاهریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خواف اظهار کرد: مأموران ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی حین گشت و کنترل حوزه استحفاظی خود به 2 دستگاه خودروی وانت پیکان و پژو 405 که در مرز استان خراسان رضوی با خراسان جنوبی در حاشیه منطقه کالشور در تردد بودند، مشکوک می‌شوند.

وی افزود: مأموران پس از بازرسی خودروها 17 قطعه هوبره از پرندگان حمایتی را که به طور نامناسبی در کارتن‌های مقوایی جاسازی شده بودند، کشف کردند.

طاهریان تصریح کرد: در راستای همکاری متقابل نیروی انتظامی و اداره محیط زیست خواف دو نفر قاچاقچی دستگیر شده تحویل مأموران اداره محیط زیست شدند.

وی افزود: پرونده این دو نفر نیز به دادگستری سپرده شد و متخلفان راهی زندان تربت حیدریه شدند.

به گفته این مسئول، این دومین محموله قاچاق پرندگان حمایت شده بوده که در قالب همکاری‌های صورت گرفته توسط مأموران ستاد مبارزه با مواد مخدر کشف شده است.

طاهریان ادامه داد: طی تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که افراد دستگیر شده در قالب یک شبکه گسترده قاچاق پرندگان حمایت شده فعالیت دارند و پیش از این نیز 4 نفر از اعضای همین باند، توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست خواف دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی یادآور شد: 17 قطعه هوبره که به علت جاسازی نامناسب آسیب دیده بودند هم‌اکنون توسط دامپزشکان خواف در حال مداوا هستند.

به گزارش فارس، هوبره‌ از پرندگان‌ بسیار‏‎ ‎زیبا و باشکوه‌ کویر است؛ طول‌ بدن این پرنده از نوک‌ منقار تا انتهای‌‏‎‎ دم‌ حداکثر به‌ 65 سانتی‌متر می‌رسد‏‎.

این پرنده در عرصه‌های‌ جغرافیایی‌ متوسط تا‏‎ پایین‌ و در نواحی ‌مدیترانه‌ای‌، استپی‌ و مناطق نیمه‌ بیابانی‌ و با نواحی‌ باز و بدون‌ پوشش‌ و یا پوشش‌های‌‏‎ بیابانی ‏‎حداکثر بوته‌ای‌، دشت‌های ‌خشک‌ که‌ پوشش‌ گیاهی‌ آنها ‎‏‏2 متر باشد و‏‎ (اغلب گز و تاغ‌‏‎) به‌ صورت‌ پراکنده‌ و در نواحی ‌دورافتاده‌ زندگی‌ می‌کنند‏‎.

انتهای پیام/2202/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول