اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استانداری قزوین:

مدیران اجرایی مصرف بهینه گاز در قزوین را جدی بگیرند

معاون امور عمرانی استانداری قزوین گفت: مدیران اجرایی مصرف بهینه گاز در قزوین را جدی بگیرند.

مدیران اجرایی مصرف بهینه گاز در قزوین را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین که امشب در سالن جلسات باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با بکارگیری مدیریت درست و صحیح از اسراف مصرف گاز در دستگاه‌های مربوطه خود به شدت پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه جلسه یاد شده با هدف توجه ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی به مصرف بهینه گاز در استان قزوین تشکیل شده است، ادامه داد: با توجه به کاهش دما و سیر صعودی سرما میزان مصرف گاز در کل کشور به خصوص در استان قزوین که منطقه سردسیر هست، افزایش یافته است.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: قانون و آموزه‌های دینی و اسلامی به شدت تاکید کردند که از اسراف پرهیز کنید و در مصرف حامل‌های انرژی همیشه اعتدال در مصرف داشته باشید بر این اساس مدیران با مدیریت درست در اجرای این مهم دقت ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در دستگاه‌های اداری استان قزوین بیش از دو هزار ساختمان دولتی شامل مدارس و اداره‌ها وجود دارد، تصریح کرد: با صرفه‌جویی این دستگاه‌ها در مصرف گاز می‌توان به میزان قابل توجهی از این انرژی را ذخیره کرد.

فرهنگ‌سازی درست مصرف کردن گاز در دستگاه‌های اجرایی

حبیبی عنوان کرد: فرهنگ‌سازی پیرامون درست مصرف کردن در حامل‌های انرژی بین کارمندان دستگاه‌های اجرایی، دولتی و اداری می‌توان تا میزان قابل توجهی از اسراف در مصرف این حامل‌ها پرهیز کرد.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین اضافه کرد: در این راستا مدیران هر دستگاه باید این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند تا این مهم به خوبی در استان قزوین محقق شود.

وی با اشاره به اینکه دو بخش‌نامه به دستگاه‌های دولتی و مدارس مبنی بر مصرف درست گاز ارسال شده است، بیان داشت: در این بخش‌نامه تاکید شده تا مسئولان مربوطه در مصرف بهینه این انرژی مصمم باشند.

این مسئول یادآور شد: راهکارهایی برای بهینه مصرف کردن گاز به دستگاه‌ اجرایی از جمله روشن کردن شوفاژ و موتورخانه یک ساعت قبل از شروع کار و خاموش کردن آن یک ساعت قبل از تعطیلی ابلاغ شده است.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین در پایان متذکر شد: مسئولان مربوطه دستگاه‌های اجرایی، اداری و دولتی بعدازظهرها در راستای پرهیز از اسراف در مصرف گاز از خاموش شدن شوفاژ و سیستم گرمایشی مطمئن شوند.

انتهای پیام/77009/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول