اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عبدالقیوم کرزی همگام با انتخابات افغانستان، آزمون تاریخی و سرنوشت ساز/7

حامد کرزی: برگزاری انتخابات گامی مهم برای ثبات سیاسی در افغانستان است

دولت حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان باوجودی که هر روز به پایان نزدیک می‌شود، اما وی با ابراز خرسندی، برگزاری انتخابات و آغاز مبارزات انتخاباتی در این کشور را گامی مهم برای ثبات سیاسی در افغانستان می‌داند.

حامد کرزی: برگزاری انتخابات گامی مهم برای ثبات سیاسی در افغانستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای، آغاز مبارزات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آینده افغانستان که مقدمه‌ای برای برگزاری انتخابات و انتقال قدرت سیاسی براساس آرای مردم در این کشور است را گامی مهم برای ثبات سیاسی در افغانستان دانست. 

انتخابات و وحدت ملی

بر اساس این اطلاعیه کرزی گفته که مبارزات انتخاباتی در افغانستان ثبات و وحدت ملی را تقویت می‌‌کند و از نامزدهای انتخابات خواسته که برنامه‌ها و اهداف خود را برای مردم افغانستان از طریق رسانه‎ها بیان کنند.

وی افزود که رسانه‌های افغانستان با بیطرفی باید اهداف نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را بطور مساوی به گوش مردم برسانند.

انتخابات سال آینده در افغانستان، با در نظر داشت شرایط گذشته و حال این کشور،  به عنوان سرنوشت سازترین رویداد در تاریخ افغانستان دانسته می‌شود زیرا قرار است که انتقال قدرت بصورت مسالمت آمیز به دولت آینده این کشور انجام شود.

این در حالی است که برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان امروز (یکشنبه) اهدافشان را از طریق رسانه‌ها با شعارهای زیبا و دلنشین به گوش مردم افغانستان رساندند. 

حال و هوای امروز کابل و پیکارهای انتخاباتی

افغانستان امروز شاهد آغاز مبارزات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری این کشور بود، هزاران نفر در نقاط مختلف شهر کابل گردهم آمده بودند تا به برنامه‎ها و سخنان نامزدهای مطرح ریاست جمهوری در جای جای این شهر گوش دهند.

همایش های انتخاباتی یکی از روش‌های تبلیغات نامزدها بشمار می رود که در آن برای جلب حمایت مردم در روز رای‌گیری تلاش می‎شود. 

با آن که امروز در افغانستان هوا بارانی بود، اما شور و شوق برای مبارزه انتخاباتی همچنان جریان داشت.

با این حال تامین امنیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و گردهمایی‌های مردم به عنوان آزمون برزگ مقامات امنیتی افغانستان محسوب می‌شود بنابراین نیروهای امنیتی افغانستان با حضور در نقاط مختلف شهر کابل تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ کرده بودند.

مردم افغانستان از حضور نیروهای امنیتی کشورشان، احساس راحتی می‎کنند و به آن‌ها به عنوان همکار و خادم مردم این کشور نگاه می‌کنند در حالی که در گذشته حضور نظامیان خارجی در شهر کابل باعث نگرانی مردم می‌شد و احتمال حملات انتحاری که از غیرنظامیان قربانی می‌گرفت را قوت می‌بخشید.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول