اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دفتر حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان:

حامد کرزی پیش از برگزاری انتخابات، قانون «حق دسترسی به اطلاعات» را امضا کند

نهاد حمایت کننده رسانه‎های آزاد افغانستان (نی) طی گردهمایی با خبرنگاران از حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان خواست تا پیش از برگزاری انتخابات این کشور، قانون «حق دسترسی به اطلاعات» را امضا رساند.

حامد کرزی پیش از برگزاری انتخابات، قانون «حق دسترسی به اطلاعات» را امضا کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «مجیب خلوتگر»، مدیر اجرایی دفتر حمایت کننده رسانه‎های آزاد افغانستان امروز (چهارشنبه) در گردهمایی اصحاب رسانه که در این نهاد برگزار شده بود، تأکید کرد در صورت عدم امضای قانون حق دسترسی به اطلاعات، شفافیت انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور زیر سوال قرار می‌گیرد.

به گفته خلوتگر، عدم امضای قانون حق دسترسی به اطلاعات از سوی حامد کرزی، زمینه مقامات دولتی در انتخابات آینده این کشور را فراهم می‌کند و در نتیجه انتخابات شفافی نخواهیم داشت.

وی افزود: نمایند‎گان شورای ملی به تعطیلات زمستانی رفته‌اند اما رئیس جمهور باید قانون حق دسترسی به اطلاعات را به امضا برساند زیرا مبارزات انتخاباتی در جریان است و دسترسی به اطلاعات ضروری به نظر می‌رسد.

مدیر اجرایی نی از رئیس حمهور افغانستان خواست که یک ماه پیش از برگزاری انتخابات، قانون حق دسترسی به اطلاعات را به امضا برساند و به وزارت دادگستری این کشور ارسال کند.

  قانون حرق دستررسی به اطلاعات افغانستان تاکنون به دلایل مختلفی امضا نشده است و به همین دلیل نهادهای خبری بارها اعتراض خود را اعلام کرده‎اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول