اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد

نمایه نشریات آنلاین در کتابخانه‌های عمومی خوزستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: بیش از 136 باب کتابخانه عمومی در استان خوزستان مجهز به سامانه نمایه نشریات آنلاین شده‌اند.

نمایه نشریات آنلاین در کتابخانه‌های عمومی خوزستان

لفته منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: سامانه تحت وب نمایه نشریات، نرم افزاری پژوهشی است که با بیش از یک میلیون و 500 هزار عنوان مقاله، مصاحبه و سند مکتوب، به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های اطلاعاتی مقالات فارسی در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: نشریات الکترونیکی پایگاه آنلاین ایران نمایه دارای بانک فهرست شده مقالات کشور از سال 57 تا هم اکنون بوده که با قابلیت جستجوی آسان و به‌صورت آنلاین در بزرگترین آرشیو مطبوعات و نشریات کشور به‌صورت رایگان در کتابخانه‌های عمومی آماده خدمات رسانی به علاقمندان و پژوهشگران است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: اتصال به نمایه آنلاین بزرگترین سایت آرشیو نشریه‌ها و مقاله‌های کشور علاقه‌مندان را به مقالات بیش از 2 هزار عنوان روزنامه، ماهنامه، نشریات علمی، پژوهشی می‌رساند و این بانک اطلاعاتی می‌تواند مورد استفاده دانش‌آموزان، دانشجویان و پژوهشگران قرار گیرد.

وی گفت: نسخه آفلاین این نرم‌افزار تاکنون در همه کتابخانه‌های عمومی استان موجود بوده و محققان با عضویت در هر یک از کتابخانه‌های عمومی امکانات استفاده از نرم‌افزار نمایه نشریات را داشته‌اند که در ادامه نسخه آنلاین در بیش از 136 کتابخانه عمومی در استان از جمله کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های اصلی شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است.

منصوری خاطرنشان کرد: از مزایای مهم نرم‌افزار تحت وب نسبت به نسخه آفلاین، به روز شدن نرم‌افزار به صورت روزانه، افزایش چشمگیر تعداد مقالات و سرعت بالای جستجو در این پایگاه است.

وی افزود: پایگاه نمایه نشریات ایران نمایه، علاوه بر مقالات فارسی دارای 2712 عنوان نشریه بوده که امکان جستجو از طریق عنوان نشریه، نام نویسنده، نام نشریه و موضوع نیز برای مراجعین فراهم می باشد. بیش از 82 هزار مقاله در موضوعات مختلف در نمایه نشریات آنلاین موجود است که آماده ارائه به عموم مخاطبان و هم استانی‌های عزیز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اضافه کرد: در این بانک اطلاعاتی امکان جست و جو از طریق نویسنده مقاله، عنوان، موضوع و کلیدواژه در متن و همچنین از طریق نام نشریه امکان‌پذیر است و با استفاده از عملگرهای بولین (و-یا-نه) امکان کنترل بر روی محدوده جست‌جو وجود دارد.

وی ادامه داد: اعضای کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی از خدمات نمایه نشریات (سایت ایران نمایه( www.irannamaye.ir) استفاده کنند.

منصوری در پایان بیان کرد: هم اکنون در 136 کتابخانه استان نمایه نشریات الکترونیکی به‌صورت آنلاین در حال خدمات رسانی به مردم هستند که تلاش خواهد شد تا سال آینده تمام 206 باب کتابخانه عمومی استان به پایگاه نمایه نشریات آنلاین افزوده شوند.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول