اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان خبر داد

انسداد 60 راه روستایی در کردستان/ نجات جان 30 مسافر در راه مانده

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان از انسداد بیش از 60 راه روستایی این استان به دلیل بارش برف خبر داد.

انسداد 60 راه روستایی در کردستان/ نجات جان 30 مسافر در راه مانده

محمد راشد مدرس‌گرجی دقایقی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تعداد روستاهای مسدود شده استان در صبح امروز 100 مورد بود که خوشبختانه با تلاش عوامل راهداری این تعداد در حال حاضر 60 روستا است.

به گفته وی، بیجار، قروه و دیواندره بیشترین آمار روستاهای مسدود شده را به خود اختصاص داده‌اند که امیدواریم با توجه به گرم شدن هوا شاهد بازگشایی این راه‌ها تا پایان امروز باشیم.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد: راه‌های اصلی و فرعی استان نیز در حال حاضر کاملا باز و تردد در آنها امکان‌پذیر است.

مدرس گرجی افزود: به منظور جلوگیری از هرگونه سانحه از رانندگان و مسافرین می‌خواهیم در زمان عبور از گردنه‌ها حتما از زنجیرچرخ استفاده کنند.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان در مورد وضعیت اکیپ‌های فعال راهداری در سطح راه‌های فرعی، اصلی و روستایی استان نیز اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از 200 دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و 250 نفر از بخش خصوصی در سطح جاده‌های روستایی استان در زمینه‌ بازگشایی راه‌ها فعالیت می‌کنند.

به گفته مدرس‌گرجی، در مجموع دو بخش دولتی و خصوصی بیش از 430 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین در راستای جلوگیری از مسدود شدن راه‌ها و بازگشایی راه‌های روستایی استان فعال شده‌اند.

وی با بیان اینکه تامین اعتبارات و امکانات لازم یکی از مهم‌ترین نیازهای استان در بحث نگهداری راه‌ها با توجه به موقعیت جغرافیایی است، گفت: در صورت تامین نشدن اعتبارات در هفته آینده مجبور به فسخ قرارداد با پیمانکاران خصوصی خواهیم شد.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان در پایان به آمار مسافران در راه مانده از زمان آغاز بارش برف طی شب گذشته اظهار کرد: شب گذشته 30 مسافر در راه مانده در مسیر سنندج به کامیاران توسط عوامل راهداری در راهدارخانه‌ها اسکان یافتند.

انتهای پیام/79002/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول