اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید خبر داد

نگهداری 8 میلیون سند در مرکز اسناد بنیاد شهید/انتشار 1229 عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید از نگهداری بیش از 8 میلیون سند در مرکز اسناد بنیاد شهید خبر داد.

نگهداری 8 میلیون سند در مرکز اسناد بنیاد شهید/انتشار 1229 عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام احمد مازنی که به منظور شرکت در یادواره سرداران و 411 شهید کهگیلویه به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر بیش از هشت میلیون سند شامل وصیت‌نامه، دست نوشته، مناجات نامه و مقاله از شهدا در مرکز اسناد بنیاد شهید نگهداری می‌شود.

حجت‌الاسلام مازنی در ادامه از نگهداری و حفاظت از اسناد آرشیو شده شنیداری و دیداری شهدا در مرکز بنیاد شهید کشور خبر داد و گفت: امیدواریم ادامه دهنده راه شهدا باشیم و بتوانیم دین خود به آن‌ها را ادا کنیم.

این مسئول از وجود کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت و استفاده پژوهشگران در حوزه‌های تحقیقاتی ایثار و شهادت خبر داد و گفت: در سال جاری هزار و 229 عنوان کتاب توسط بنیاد شهید منتشر شده که 282 اثر آن دیجیتالی است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید کشور طرح فرهنگ اعلام شهدا را دایرة‌المعارفی ذکر کرد و گفت: اطلاعات مربوط به زندگی شهدا آماده انتشار است که در این راستا از 10 سال گذشته اطلاعات شناسنامه‌ای، تحصیلی و شغلی شهدا از سال 42 به بعد جمع‌آوری شده که به صورت استانی منتشر می‌شوند.

حجت‌الاسلام مازنی به برنامه‌های بنیاد شهید در راستای پاسداشت حرمت خون شهدا اشاره کرد و گفت: در عرصه فیلم‌سازی در حال حاضر فیلم مرواریدهای خلیج فارس را در دستور کار قرار داده‌ایم که واقعیت مقاومت رزمندگان در ناوچه جوشن در مقابل ناو آمریکا را به نمایش می‌گذارد و با همکاری فرماندهی نیروی دریایی ارتش در شمال کشور و در خلیج فارس در حال تولید است.

انتهای پیام/82011/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول