اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به طور جدی در دستور کار مسئولان آبیک قرار گرفت

جمع‌آوری اسناد ستارگان درخشان آبیک

تسریع در جمع‌آوری اسناد و آثار شهدای شهرستان آبیک به طور جدی در دستور کار مسئولان این شهرستان قرار گرفت و همه مسئولان اعلام آمادگی کردند تا هرچه زودتر این مهم تحقق یابد.

جمع‌آوری اسناد ستارگان درخشان آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، کنگره شهدای شهرستان آبیک به منظور ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت و جمع‌آوری آثار شهدا و تولید محصولات ماندگار فرهنگی و ادبی درصدد است گام‌های خوبی را در راستای شناخت شهدای این شهرستان بردارد.

جلسه ستاد کنگره شهدا که مرکز ثقل فعالیت‌های فرهنگی در خصوص شهدای گرانقدر است، در شهرستان آبیک برگزار شد و مسئولان این شهرستان در هر جایگاهی قول مساعد دادند که از ظرفیت‌های حقیقی و حقوقی خود برای تحقق اهداف کنگره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنند.

کار برای شهدا در متن کاری مسئولان قرار گیرد

فرماندار آبیک در این جلسه اظهار داشت: کار این ستاد بیشتر از اینکه کار اجرایی باشد، کار فکری و مشورتی است که مسئولان باید هنرمندانه و کارشناسانه به تلاش برای تحقق اهداف این ستاد بپردازند.

عبدالحسین داداشی افزود: اگر هر مسئولی یک گام برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نوجوان و جوان بردارد، بزرگ‌ترین کار را در خدمت 30 ساله خود انجام داده است.

وی ادامه داد: کار برای ستاد کنگره شهدا باید در متن و صدر کارهای مسئولان باشد، نه اینکه جزو حواشی کاری و مسئولیتی باشد تا اهداف ستاد به نحو احسن به پیش رود.

این مسئول با تأکید بر برگزاری جلسه ستاد کنگره شهدای شهرستان آبیک به صورت ماهانه خاطرنشان کرد: باید ماهانه عملکرد کار ستاد گزارش شود تا نواقص کار کارشناسانه رفع شود و هرچه زودتر جمع‌آوری اسناد و آثار شهدا به اتمام رسد.

فرماندار آبیک تصریح کرد: مسئولان شهرستان آبیک برای پیشبرد اهداف ستاد کنگره شهدا نباید جزیره‌ای فکر کنند، چون شهدا متعلق به نظام و مردم هستند و همه باید با تعامل و همفکری برای این سرمایه‌های معنوی تلاش کنند.

داداشی اضافه کرد: گرچه بخشی از کارهای عمده شهدا را بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام داده است، ولی در این ستاد کار گسترده‌تر است و می‌طلبد خلاقانه و هنرمندانه روی آن کار شود.

وی اذعان داشت: با قاطعیت اعلام آمادگی می‌کنیم که همه هزینه‌های کار جمع‌آوری اسناد و آثار شهدا پرداخت می‌شود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و نخواهیم گذاشت کار بر روی زمین باقی بماند.

این مسئول افزود: باید از وجود هنر و هنرمندان در فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ اسلامی بهره گرفت، چراکه با تفکر و نگاهی وسیع‌تر و خاص می‌توانند به پیشبرد اهداف ستاد کنگره شهدا کمک کنند.

فرماندار آبیک بر تشکیل کمیته‌های ستاد کنگره شهدا تأکید و خاطرنشان کرد: از مسئولان درخواست می‌شود از ظرفیت معنوی حوزه هنری اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برای جمع‌آوری اسناد شهدای شهرستان استفاده شود.

داداشی بیان کرد: مسئولان ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی امکانات خودرویی را در اختیار ستاد کنگره شهدا قرار داده و بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه ناحیه شهرستان آبیک نیز برای جمع‌آوری اسناد و آثار شهدا از اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین کمک بگیرند تا کاری ماندگار در شهرستان باقی بماند.

وی از ارگان‌های نظامی هم خواست که در جمع‌آوری اسناد و آثار شهدا به مسئولان یاری رسانند تا در تحقق اهداف کار ستاد کنگره شهدای شهرستان آبیک تسریع بخشیده شود.

اسناد و آثار شهدا گنجینه و دانشگاه ایثار و شهادت است

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک اسناد و آثار شهدا را گنجینه و دانشگاه ایثار و شهادت ذکر کرد و گفت: ستاد کنگره شهدای استان قزوین دو سالی است که آغاز به کار کرده و اقدامات خوبی هم صورت گرفته است، این در حالی است که مرحله نخست کار ستاد کنگره شهدای شهرستان آبیک این است که با شکل‌گیری کمیته‌ها این ستاد مشخصات، اسناد آثار دقیق شهدا احصا و جمع‌آوری شود.

حمزه برین افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح شهرها، بخش‌ها و روستاها به شکل سنتی در راستای گرامیداشت مقام شهدا حدود 30 سال است که در کشور برگزار می‌شود و از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها بر حفظ گنج جنگ یعنی اسناد و آثار شهدا تأکید داشته که این امر دغدغه مسئولان فرهنگی نیز است تا این آثار برای سال‌های سال باقی بماند.

این مسئول اذعان داشت: گرچه به طور جسته و گریخته و پراکنده و نامنظم جمع‌آوری آثار شهدای شهرستان آبیک انجام شده است، ولی هنوز بانک اطلاعاتی جامع از شهدا تشکیل نشده و بانک اطلاعاتی در حد یک وصیت‌نامه و یا دست‌نوشته باقیمانده و ثبت و ضبط نشده است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک تصریح کرد: کار جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا باید به طور علمی، کارشناسی و مستند صورت گیرد که دو مدل کار برای این منظور در نظر گرفته شده است.

برین اضافه کرد: مدل نخست کار در ستاد، عمومی و فراگیر است که بر عهده پایگاه‌های مقاومت بسیج است که باید از خانواده شهید، همرزم شهید، همسایه شهید اطلاعاتی از دوران طفولیت تا زمان شهادت شهدا و مناطق علمیاتی را ثبت و ضبط کنند.

وی افزود: مدل دوم کار در ستاد، تخصصی است به این نحو که افراد باید با مصاحبه‌های حرفه‌ای و قابل قبول و ماندگار از خانواده‌های شهدا، بتوانند ناگفته‌های شهدا را به دست آورند.

این مسئول تشکیل کمیته پژوهش، تدوین، جمع‌آوری، انتشار، تبلیغات، پشتیبانی و طرح و برنامه را از کمیته‌های ستاد کنگره شهدای شهرستان آبیک برشمرد و گفت: مسئولان دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی باید دست به دست هم داده و زنجیروار اسناد تا در راستای ارتقای شهرستان آبیک در پیشبرد اهداف ستاد و خارج کردن مظلومیت شهدای این شهرستان گام بردارند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: تیم جمع‌آوری کننده اسناد و آثار شهدا باید یک فرم 30 صفحه‌ای را برای هر شهید اعم از مشخصات شهید، پدر و مادر، برادر و خواهر، همرزم و هم‌سن و سالان و شغل و تحصیل شهدا را تکمیل کنند و زمان‌بر هم است که نیاز به هدایت، پشتیبانی و حمایت مسئولان دارند.

برین ابراز داشت: خوشبختانه مسئولان شهرستان آبیک نسبت به شهدا احترام، تکریم و ارادت خاصی قائل هستند و می‌توانند کمک بسیار بزرگی به ستاد کنند.

وی اضافه کرد: با جمع‌آوری اسناد و آثار شهدای شهرستان آبیک می‌توان تولیدات خوبی مانند فیلم، کتاب، نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای و دست‌نوشته‌های مکتوبی را منتشر، چاپ و تولید کرد و در اختیار مردم این شهرستان قرار داد که کاری ماندگار و باقیات صالحات برای مسئولان است.

برین گفت: پیشبرد اهداف کار ستاد کنگره شهدای شهرستان آبیک عزم و خرد جمعی مسئولان را می‌طلبد چراکه با تحقق این امر، شاهد تسریع در کار ستاد خواهیم بود.

وی افزود: شهدای شاخص بسیاری در شهرستان آبیک داریم که باید علاوه بر شناساندن آنان در سطح این شهرستان باید در سطح استان قزوین و حتی کشوری نیز شناسانده شوند.

نگاه به ستاد کنگره شهدا، اعتقادی باشد

بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک نیز اظهار داشت: نگاه به ستاد کنگره شهدا باید نگاه اعتقادی باشد، چراکه پیشرفت کار قطعا بیشتر است مسئولان با داشتن این نگاه می‌توانند شبانه‌روز در اختیار این ستاد باشند.

مرتضی طاهرخانی افزود: بخشداری این آمادگی را دارد که همه هزینه یعنی از صفر تا صد هزینه جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا را پرداخت کند.

وی ادامه داد: مسئولان می‌توانند از ظرفیت‌های موجود در روستاها در پیشبرد اهداف ستاد استفاده بهینه و به‌‌روز داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهدا بر تک تک آحاد جامعه حق دارند؛ اگر امروز سفره انقلاب پهن است و همه متنعم هستیم حاصل خون پاک و سرخ شهدا بوده است که باید پاسدار خون آنان باشیم.

انتهای پیام/77006/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول