اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

عضویت رایگان 5400 زنجانی در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: به مناسبت دهه فجر 5 هزار و 424 نفر به صورت رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی استان زنجان شدند.

عضویت رایگان 5400 زنجانی در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان

محمدربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی در طول سال برنامه‌های مختلفی در سطح استان زنجان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط 198 هزار و 168 نفر ماهانه به کتابخانه‌های عمومی استان زنجان مراجعه می‌کنند، افزود: این افراد برای استفاده از سالن مطالعه، امکانات کتابخانه‌ها و امانت کتاب‌ به کتابخانه‌های عمومی استان مراجعه می‌کنند.

* عضویت 55773 نفر در کتابخانه‌های عمومی زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر 55 هزار و 773 نفر در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان عضو هستند.

این مقام مسئول تعداد صندلی‌های مطالعه کتابخانه‌های عمومی استان زنجان را 5 هزار و 194 عدد اعلام کرد و گفت: متوسط امانت ماهانه کتابخانه‌های عمومی استان زنجان 120 هزار جلد کتاب است.

* وجود 957 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی زنجان

احمدخانی همچنین موجودی کتاب کتابخانه‌های عمومی استان را تا پایان بهمن ماه امسال 957 هزار و 513 جلد کتاب اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اکنون 80 باب کتابخانه عمومی در سطح استان زنجان وجود دارد، متذکر شد: از این تعداد چهار باب به صورت کتابخانه خیری فعالت می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان کتابخانه مهدوی زنجان را یکی از کتابخانه‌های خیری استان اعلام کرد و بیان داشت: کتابخانه حسینیه زنجان از دیگر کتابخانه‌های خیری است.

این مسئول گفت: کتابخانه دکتر عزیزی شهرستان خرم‌دره و کتابخانه عمومی الزهرا شهرستان ابهر از دیگر کتابخانه‌های خیری استان زنجان است.

احمدخانی با اشاره به اینکه کتابخانه خیری شهرک گلشهر کاظمیه زنجان نیز در حال احداث است، یادآور شد: این کتابخانه توسط دکتر مصلی‌نژاد احداث می‌شود.

* پیشرفت فیزیکی 25 درصدی کتابخانه خیری گلشهر کاظمیه زنجان

وی اضافه کرد: کتابخانه خیری دکتر مصلی‌نژاد شهرک گلشهر کاظمیه زنجان تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان مجموع زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان را 30 هزار و 430 متر مربع اعلام کرد و بیان داشت: مجموع مساحت کتابخانه‌های عمومی استان زنجان 83 هزار و 605 متر مربع است.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون 13 ایستگاه مطالعه در استان زنجان راه‌اندازی شده، تصریح کرد: از این تعداد 11 ایستگاه در شهر زنجان و دو ایستگاه مطالعه نیز در سطح شهرستان راه‌اندازی شده است.

احمدخانی به فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر و سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: در راستای ارتقاء و ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه برنامه‌های مختلفی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه از 12 تا 22 بهمن ماه امسال عضویت اقشار مختلف مردم در همه کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به صورت رایگان انجام شد، متذکر شد: در طول این مدت تعداد 5 هزار و 424 نفر به صورت رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی استان شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی از جمله نمایه مقالات و کتاب و مسابقات مختلف کتابخوانی و آنلاین به صورت ماهانه در سطح کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزار می‌شود، اذعان داشت: در بخش کودک نیز برنامه‌های مختلفی همچون برنامه قصه‌گویی، نقاشی و... برگزار می‌شود.

این مسئول در پایان گفت: دانش‌آموزان، دانشجویان و همه آحاد جامعه می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از برنامه‌ها و امکانات در نظر گرفته شده برای علاقه‌مندان استفاده کنند.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول