اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/47

ائتلاف 2 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری/ «ارسلا» و «شیرزی» به یکدیگر پیوستند

باگذشت 22 روز از شروع رقابت‌های انتخاباتی، «هدایت امین ارسلا» و «گل آغا شیرزی» 2 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، آغازگر ائتلاف‌ها در این کشور شدند.

ائتلاف 2 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری/ «ارسلا» و «شیرزی» به یکدیگر پیوستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «هدایت امین ارسلا»، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امروز (دوشنبه) در نشست خبری در کابل ائتلاف خود را با «محمد شفیق گل‎آغا شیرزی» کاندیدای دیگر این انتخابات اعلام کرد.

ارسلا افزود که از این پس مواضع این 2 کاندیدا در قبال انتخابات ریاست جمهوری یکی است.

به گفته وی، این ائتلاف به معنای کناره‌گیری به نفع یک کاندیدا نیست، بلکه برای بهتر برگزار شدن انتخابات، این ائتلاف شکل گرفته و هر 2 کاندیدا در انتخابات نیز رقابت خواهند کرد.

کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان در ادامه گفت که قرار است، چند کاندیدای دیگر انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیز به این ائتلاف ملحق شوند، اما ارسلا نام کاندیدادهای دیگر را فاش نکرد.

سخنان ارسلا در حالی است که در چند روز اخیر برخی از رسانه‎های داخلی افغانستان و صفحات اجتماعی فعال این کشور با خبررسانی از ائتلاف برخی کاندیداهای انتخابات، گفته بودند که قرار است این کاندیداها در آینده نزدیک به شکل رسمی ائتلاف‎های خود را اعلام کنند.

با این حال این کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، انتشار  اخبار این ائتلاف‎ها را تکذیب و آن را برای مغشوش کردن اذهان عمومی ملت افغانستان دانست.

به باور ارسلا، از انتشار این نوع شایعات برخی از جریان‌های سیاسی و قومی می‎خواهند به نفع خود سود ببرند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان در 16 فروردین سال آینده برگزار شود که در آن 11 کاندید ریاست جمهوری به رقابت خواهند پرداخت.

ناامنی، سرمای هوا و مداخله کشورهای غربی بزرگترین چالش فرا روی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی سال 93 افغانستان شمرده می‎شوند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول