اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نهاد کتابخانه‎های عمومی خارگ:

کتابخانه خارگ، کتابخانه برتر فرهنگی کشور شد

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی خارگ از انتخاب کتابخانه عمومی شهید مهدوی این جزیره به عنوان کتابخانه برتر فرهنگی کشور خبر داد.

کتابخانه خارگ، کتابخانه برتر فرهنگی کشور شد

شکرالله پری غنچه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خارگ اظهار کرد: از بین 2 هزار و 700 کتابخانه عمومی، کتابخانه عمومی شهید مهدوی خارگ به‌عنوان کتابخانه برتر فرهنگی کشور شناخته شد.

وی عنوان کرد: این کتابخانه در سال‌های اخیر برنامه‌های مدونی را در بخش‌های فرهنگی انجام داده و موفق به کسب عناوین بسیاری در سطح استان و کشور شده بود که در بهمن ماه سال جاری نیز مدیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور، بازدیدی از آن به عمل آورد که پس از آن در بررسی عملکرد کتابخانه‌های کشور، این کتابخانه موفق به کسب مقام نخست کتابخانه‌های برتر فرهنگی کشور شد.

پری غنچه افزود: این موفقیت با تلاش همه همکاران ما در کتابخانه‌های عمومی خارگ به دست آمده است که البته استقبال و حضور چشمگیر اعضای آن نیز سهم بسزایی در این امر داشته است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های متعدد فرهنگی در سال جاری در این کتابخانه برگزار شد که از جمله آن‎ها می‌توان به شرکت گسترده اعضا در مسابقات آنلاین و مکتوب، اطلاع رسانی پیامکی مراسم و مناسبت‌های خاص به اعضا، مسابقات کتابخوانی و قصه خوانی، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، برپایی کانون‌های ادبی، فعالیت بخش کودک فعال، رونمایی از کتاب نویسندگان خارگی، زیباسازی فضای کتابخانه و همچنین نشست‌هایی با مسئولان فرهنگی جزیره در راستای تعامل بیشتر اشاره کرد.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی خارگ خاطر نشان کرد: کتابخانه مشارکتی امام حسین (ع) خارگ نیز در ماه گذشته و در بازدیدی که مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور از آن و دیگر کتابخانه‌های استان به عمل آورده بودند، موفق به کسب مقام نخست کتابخانه‌های مشارکتی استان شد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون بالغ بر 18 هزار جلد کتاب در قالب 16 هزار عنوان در مخازن کتابخانه عمومی شهید مهدوی وجود دارد که  بالغ بر 1300 عضو از خدمات آن بهره می‌برند و امیدواریم در آینده شاهد افزایش آن باشیم و شاید تنها مشکل ما در این زمینه عدم وجود فضای کافی باشد که اگر مسئولان این فضا را در اختیار ما قرار دهند، آمادگی گسترش آن و افزایش کتاب‌ها و تجهیز آن را داریم.

انتهای پیام/66006/ح20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول