اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره کتابخانه‌های استان اصفهان خبر داد

بدهی 400 میلیارد ریالی شهرداری‌های استان اصفهان به کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل اداره کتابخانه‌های استان اصفهان از بدهی 400 میلیارد ریالی شهرداری‌های این استان به کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

بدهی 400 میلیارد ریالی شهرداری‌های استان اصفهان به کتابخانه‌های عمومی

غلامرضا یاوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: بدهی شهرداری‌های استان اصفهان از سهم نیم درصد به کتابخانه‌های عمومی به 400 میلیارد ریال رسیده است که در صورت دریافت، این مبلغ برای به روزرسانی کتابخانه‌ها و ساخت و ساز در این بخش هزینه می‌شود.

وی افزود: برای دریافت بدهی‌های شهرداری‌های استان به کتابخانه‌ها مقرر شده تا کمیته‌ای به ریاست معاون عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری و مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان تشکیل و در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های استان اصفهان خاطرنشان کرد: با تشکیل این کمیته گزارش کار این جلسه در جلسه‌ای دیگری که به ریاست استاندار اصفهان برگزار می‌شود، ارائه می‌گردد تا از راهکارهای مختلف برای جذب این مبلغ استفاده شود.

به گفته وی اداره کتابخانه‌ها توسط شهرداری و یا دستگاه‌های دیگر برای ما ملاک و مهم نیست، آنچه برای ما مهم است رسیدن به شاخص‌های افق 1404 استانی است که به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی از آن نام برده می‌شود.

یاوری در ادامه متوسط سرانه مطالعه سال 88 در کشور را 71 دقیقه در روز اعلام و عنوان کرد: این مقدار در سال 91 با چهار دقیقه  افزایش به 75 دقیقه و 30 ثانیه رسیده است.

وی تصریح کرد: متوسط سرانه مطالعه برخی استان‌های کشور دو  ساعت در روز و برخی دیگر کمتر از یک ساعت و استان اصفهان بیش از یک ساعت است که با تلاش خیران و دستگاه‌های ذیربط و تهیه بسترهای فیزیکی و زیرساختی این میزان افزایش می‌یابد.

این مسئول در ادامه بیان داشت: در سال 88 به ازای 100 نفر، یک متر و 50 سانتی‌متر فضای کتابخانه در استان اصفهان بوده است که این میزان درحال حاضر به 2 متر و  70 سانتی‌متر رسیده است که با افتتاح کتابخانه‌های پیش‌بینی شده، در سال 93 این میزان به 3 متر افزایش می‌یابد.

به گفته وی بر اساس چشم‌انداز 1404 باید به ازای هر 100 نفر ایرانی، هشت متر فضای کتابخانه و به ازای هر ایرانی چهار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی وجود داشته باشد و 35 درصد از مردم کشور عضو کتابخانه‌های عمومی کشور باشند. 

مدیرکل اداره کتابخانه‌های استان اصفهان همچنین از افتتاح اولین کتابخانه عمومی الکترونیکی استان در شهر اصفهان همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و گفت: کتابخانه الکترونیکی اصفهان دارای  بیش از 700 عنوان کتاب است که به دلیل خریداری حقوق مادی و معنوی ناشر و مؤلف توسط دولت در حال تکثیر آن برای همه دستگاه‌های استان است تا هر دستگاهی با تکثیر آن با نام دستگاه مربوطه و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه به بازار فروش ارائه نماید.

یاوری افزود: در حالی که تهیه 700 عنوان کتاب در بازار برای علاقمندان به کتاب بیش از 100 میلیون ریال هزینه در بردارد، این نرم‌افزار این تعداد کتاب را با هزینه 5 تا 7 هزار ریال در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: در حال حاضر تمامی کتابخانه‌های استان اصفهان به اینترنت و سامانه مدیریت یکپارچه کتابخانه‌های کشور متصل هستند و هر یک از اعضای این کتابخانه‌ها می‌توانند از 3 هزار باب کتابخانه در سراسر کشور استفاده کنند.

غلامرضا یاوری مدیرکل اداره کتابخانه‌های استان اصفهان برای شرکت در چهارمین همایش تجلیل از فعالان نهضت مطالعه مفید کاشان به این شهرستان سفر کرد.

انتهای پیام/2406/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول