اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اعلام کرد

آمادگی کتابخانه‌های اردبیل برای ارائه بسته‌های فرهنگی به زندانیان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل آمادگی ارائه بسته‌های فرهنگی و کتاب به منظور ارتقای فرهنگی زندانیان را دارد.

آمادگی کتابخانه‌های اردبیل برای ارائه بسته‌های فرهنگی به زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین صبح امروز در دیدار با مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل که به منظور افزایش همکاری‌های فرهنگی صورت گرفت، در سخنانی با اظهار خرسندی از خدمات کتابخانه‌های مشارکتی در تعدادی از زندان‌های استان اردبیل بر لزوم نیاز‌سنجی از مددجویان و کارکنان زندان‌ها را در راستای ارسال کتب متناسب با نیازهای آنان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: کتاب در آشنایی مددجویان با هنجارهای اجتماعی نقش مؤثری دارد و می‌تواند در پیشگیری از این هنجاری‌های نقش بسزایی داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل برگزاری کلاس‌ها، مراسم‌ها و مسابقات فرهنگی و کتابخوانی در بین مددجویان سازمان زندان‌ها را از جمله اقدامات موثر اعلام کرد.

فرهمند امین یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل آمادگی ارائه بسته‌های فرهنگی و کتاب جهت ارتقای فرهنگی زندانیان را دارد.

این مسئول همچنین با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی عضویت رایگان زندانیان و خانواده‌های آنان را دارند، افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود که در کنار تربیت فرهنگی مددجویان، شخصیت و کرامت انسانی آنها نیز حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این دیدار همچنین مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل نیز با بیان اینکه ارتقا و رشد سطح فرهنگی جامعه با آمار بزهکاری رابطه معکوس دارد، بیان داشت: هر جامعه‌ای که در آن توسعه فرهنگی صورت گیرد با کاهش تعداد زندانیان مواجه خواهد بود.

مراد فتحی کتابخوانی و مطالعه را اساس رشد فرهنگی جامعه اعلام کرد و ادامه داد: مطالعه کتاب افزایش آگاهی و معرفت را به همراه دارد که این مهم نیز به رشد فرهنگی و نهادینه شدن هنجارهای اجتماعی می‌انجامد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود لزوم آشنایی نهادها و ارگان‌ها با زمینه کاری یکدیگر و شناسایی زمینه‌های همکاری را یادآور شد و تصریح کرد: راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی در زندان های استان موجب شده تا زمینه‌های همکاری هر چه بیشتر ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی بیش از پیش شناسایی شوند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل همچنین بر افزایش همکاری‌های فرهنگی به منظور آماده‌سازی مددجویان برای ورود به جامعه مورد تاکید کرد.

فتحی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های مشارکتی نقش مهم و اساسی در علاقه‌مندی مددجویان به کتاب و مطالعه داشته‌اند.

در این جلسه همچنین بهرنگ عظیمی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل نیز گزارشی کوتاه در خصوص کتابخانه‌های مشارکتی موجود در زندان‌های اردبیل ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حال حاضر چهار کتابخانه مشارکتی در زندان‌های اردبیل، گرمی، مشگین‌شهر و مجتمع کاردرمانی و حرفه‌آموزی اردبیل فعالیت داشته و دو کتابخانه مشارکتی دیگر نیز در زندان خلخال و کانون اصلاح و تربیت اردبیل در حال راه‌اندازی است.

انتهای پیام/62007/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول