اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گزارش فارس

تلاوتی از «ابوالعینین شعیشع»/ آیات ۱۵۵ تا ۱۶۴ سوره مبارکه «انعام»

استاد مرحوم «ابوالعینین شعیشع» قاری بزرگ قرآن کریم با تلاوت‌های زیبای خود توجه بسیاری از مسلمانان از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی را به خود جلب کرد.

تلاوتی از «ابوالعینین شعیشع»/ آیات ۱۵۵ تا ۱۶۴ سوره مبارکه «انعام»

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس شیخ ابوالعینین شعیشع معروف به «شیخ‌القراء» در سال 1922 در بیلا از توابع استان کفرشیخ کشور مصر به دنیا آمد. او در همان کودکی تلاوت را نزد برادرش احمد شعیشع فراگرفت.

وی در سن 17 سالگی برای اولین‌بار به عنوان جوان‌ترین قاری قرآن در رادیوی مصر تلاوت کرد و این حضور شهرت استاد را در سراسر جهان گسترش داد.

 

 

شعیشع صوتی گرم و دلنشین داشت؛ از این رو صدای تلاوت وی محبوب قلوب بسیاری از مسلمانان بود؛ او در طول سال‌های زندگی خود به بسیاری از کشورهای دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران سفر کرد و تلاوت‌هایی در محافل‌های مختلف کشورمان از جمله حرم مطهر «امام رضا(ع)» اجرا کرد.

شعیشع در سال‌های آخر عمر خود مورد تجلیل ایرانیان قرار گرفت و شهردار تهران به وی لقب «شهروند افتخاری» اعطا کرد.

مقام معظم رهبری در دی‌ماه سال 1370 در اختتامیه‌ هشتمین‌ دوره‌ مسابقات‌ بین‌المللی‌ حفظ و قرائت‌ قرآن‌ کریم در تمجید از جایگاه این قاری بزرگ مصری، تأکید کردند: «قُرّاء مصر و به خصوص این مرد کهن و استاد قدیمى، آقاى شعیشع که از قدیم بنده ایشان را مى‌شناسم؛ شاید 30 سال است که من با تلاوت او آشنایم؛ بحمداللَّه چند سالى است که به اینجا مى‌آید و از نزدیک ایشان را مى‌بینیم و تلاوتش را مى‌شنویم».

ایشان ضمن تعریف از تلاوت آن روز شیخ افزودند: «نوارِ امروزِ این شیخ بزرگوار و استاد قرآن، از نوارهاى یادگارى خواهد بود و ان‌شاءالله خواهد ماند. براى خود او هم ان‌شاءالله وسیله یادآورى و براى دیگران هم مایه استفاده است».

مرحوم شعیشع می‌گوید: اتحاد و همبستگی کشورهای اسلامی از آروزهای من است و آرزو دارم قبل از این‌که از این دنیا بروم، شاهد امتی متحد و یکپارچه در جهان اسلام باشم.

شعیشع در سال 2010 میلادی در سن 89 سالگی درگذشت.

 

تلاوت آیات 155 تا 164 سوره مبارکه «انعام» با صدای «ابوالعینین شعیشع»

 

انتهای پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول