اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/۱۳۶

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان آغاز شد+تصاویر

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان ساعتی پیش آغاز شد و حدود ۱۷ میلیون افغان واجد شرایط، رأی خود را به نفع کاندیدای مورد نظر خود به صندوق‎ها می‌ریزند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان آغاز شد+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان ساعتی پیش آغاز شد و حدود 17 میلیون افغان واجد شرایط رأی خود را به نفع کاندیدای مورد نظر خود به صندوق‎ها می‌ریزند.

«یوسف نورستانی»، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با انداختن رأی خود به درون صندوق رأی در مرکز رأی‎گیری واقع در «لیسه امانی» روند رأی‎دهی را رسماً آغاز کرد.

در همین حال «نورمحمد نور»، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفته است: به تمام افرادی که تا ساعت 4 بعد از ظهر در صف انتظار حضور یابند باید برگه رأی‎دهی توزیع شود و شانس اخذ رأی به آنان داده شود.

به هر قیمتی رأی خواهیم داد

درحالی که وقوع رویدادهای تروریستی در جریان روند رأی‎دهی، امری محتمل می‎نماید اما شماری از شهروندان افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگاران خبرگزاری فارس در کابل، اظهار داشتند: به هرقیمتی رأی خواهند داد.

گفتنی است روز گذشته (جمعه 14 فروردین) که روز سکوت انتخاباتی اعلام شده بود، بسیاری از شهروندان افغانستان در شبکه‎های اجتماعی، از جمله فیسبوک نیز مطالبی با عناوینی چون «من رأی می‎دهم» را به اشتراک گذشته بودند.

آمادگی برای برگزاری انتخابات با حضور 400 هزار نیروی امنیتی اتخاذ شده و مردم افغانستان اعلام کرده‌اند که به توانایی نیروهای افغان در تأمین امنیت انتخابات ایمان دارند.

قرار است در ساعات اولیه رأی‎دهی، «حامد کرزی»، رئیس جمهور افغانستان در مرکز رأی‎گیری واقع در «لیسه امانی» حضور پیدا کرده و رأی دهد.

انتخابات امروز در افغانستان به این جهت از اهمیت بی‎نظیری برخوردار است که نخستین انتقال قدرت به صورت مسالمت‎آمیز، مردمی و دموکراتیک است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول