اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه روحانیت شیراز:

دولت اعتماد انصراف‌دهندگان از یارانه را خدشه‌دار نکند

عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: دولت باید به وعده‌های خود عمل کرده و اعتماد انصراف‌دهندگان از یارانه را خدشه‌دار نسازد.

دولت اعتماد انصراف‌دهندگان از یارانه را خدشه‌دار نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه روحانیت این شهر، حجت‌الاسلام مجدالدین تجرد اظهار داشت: مردمی که انصراف می‌دهند، منتظر هستند عملکرد دولتمردان را به وضوح در قبال وعده‌هایی که پیرامون بهداشت عمومی، بیمه و رسیدگی به حال محرومان داده می‌شود، مشاهده کنند.

وی افزود: مردم در قبال انصراف خود از دولت انتظار دارند هزینه‌های زائد همایش‌ها و سمینارهای غیرضروری حذف و از ریخت‌و‌پاش در بعضی ادارات و ارگان‌های وابسته جلوگیری شود.

مسئول روابط عمومی جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: در صورتی که مردم این رویه را در دولت مشاهده کنند، در دوره‌های بعد افراد بیشتری به طور خودجوش از دریافت یارانه انصراف می‌دهند.

وی اضافه کرد: بعضی اعتقاد دارند که یارانه حق آنها است در صورتی که مبلغ یارانه در زندگی آنان تأثیری ندارد و با درآمدهای کلانی که دارند از امکانات کشور چند برابر سایرین استفاده می‌کنند.

تجرد خاطرنشان کرد: یارانه حق این افراد نیست و اگر می‌گیرند باید به نیازمندان بپردازند.

امام جمعه شهرک‌های غرب شیراز تصریح کرد: افراد به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند ما از یارانه خود استفاده نکرده و آن را در بانک سپرده‌گذاری کرده و پس از چند سال پول قابل توجهی شده است.

وی بیان کرد: این افراد باید به نظرات اهل فن توجه ویژه کنند و بدانند اگر دریافت یارانه نیاز فعلی آنان نیست، بهتر است انصراف بدهند تا اقشار آسیب‌پذیر جامعه، توسط دولت مورد تفقد بیشتری قرار گیرند.

تجرد در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال اشاره و خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور نباید وابسته به خارجی‌ها باشد.

وی با بیان اینکه باید با اقتصاد مقاومتی به خودکفایی نسبی برسیم، ابراز داشت: این خودکفایی سبب می‌شود دشمن نتواند کشور و دولت ما را زیر فشار بگذارد.

به گفته وی، هنگامی که به این قدرت اقتصادی برسیم در زمینه کالاهای استراتژیک و به ویژه بحث بهداشت و درمان در مضیقه نخواهیم بود.

تجرد قدرت اقتصادی را ناشی از قدرت فرهنگی دانست و گفت: یکی از دلایل عمده رشد اقتصاد اروپا و غرب، هم‌زمانی آنها با اهداف کلیسا است و یکی از دلایل اصلی عقب ماندن ما در این زمینه‌ها دور شدن از تعالیم اسلامی است.

عضو جامعه روحانیت شیراز ابراز داشت: بعضی از تاجران و فعالان اقتصادی ما که به دنبال استفاده از شیوه‌های غربی معاملات هستند باید بدانند اقتصاد اسلامی پویاترین اقتصاد است و فرهنگ اسلامی برای تمام شئون زندگی برنامه دارد.

وی اضافه کرد: امکانات مادی در دین اسلام، نعمت‌های الهی محسوب می‌شوند و باید مورد استفاده بهینه قرار گیرند اما اسراف و تبذیر به شدت مورد نکوهش اسلام و تعالیم آسمانی اهل بیت(ع) است.

امام جمعه شهرک‌های غرب شیراز با تاکید بر لزوم گفتمان‌سازی در زمینه تحقق شعار سال اظهار داشت: باید فرهنگ کار حلال در جامعه مطرح و این مسائل به گفتمان رایج جلسات مردمی تبدیل شود تا همگان در راستای تحقق آن تلاش کنند و شایسته نیست تنها از ادارات و ارگان‌های دولتی متوقع این امر باشیم.

انتهای پیام/2448/غ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول