اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در نشست دیشب شورای امنیت مطرح شد

اعتراض شدید چورکین به اظهارات نماینده اوکراین در مورد تاتارهای کریمه

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، اظهارات نماینده اوکراین در مورد «نسل کشی و نقض حقوق تاتارهای ساکن منطقه کریمه» را برخلاف واقعیت و کاملا تحریک‌آمیز ارزیابی کرد.

اعتراض شدید چورکین به اظهارات نماینده اوکراین در مورد تاتارهای کریمه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد بعد از نشست شب گذشته شورای امنیت در مورد اوکراین، نسبت به اظهارات "یوری سرگی‌اف" نماینده دائم اوکراین در مورد «نسل کشی تاتارهای منطقه کریمه» اعتراض کرده و چنین اظهاراتی را «تحریک آمیز» ارزیابی کرد.

چورکین با تاکید بر اینکه این اظهارات کاملا غیرواقعی هستند، افزود: در قانون اساسی جدید جمهوری کریمه زبان تاتاری، سومین زبان رسمی (به همراه روسی و اوکراینی) تعیین شده است و بسیاری از مقامات بلندپایه در این جمهوری تاتار هستند. در حال حاضر مردم تاتار ساکن کریمه از شرایط مناسب اجتماعی و اقتصادی برخوردارند و اکنون این امکان برای آنها فراهم شده تا نه تنها دولت روسیه، بلکه جمهوری تاتارستان همکاری‌های نزدیکی با اجتماع تاتار کریمه داشته باشد.

لازم به یادآوری است که در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت در مورد اوضاع اوکراین، نماینده دائم این کشور در سازمان ملل گفته بود که مردم تاتار ساکن کریمه یکی از «آسیب پذیرترین» ملل هستند و به عقیده وی، در حال حاضر در معرض خطر «نسل کشی» و نقض شدید حقوقشان، با توجه به پیوستن کریمه به فدراسیون روسیه قرار گرفته‌اند. گفتنی است تاتارها از معدود اقلیت های شبه جزیره کریمه هستند که با الحاق آن مخالفت داشتند. 12 درصد از جمعیت 2 میلیونی کریمه تاتار هستند.

انتهای پیام/آ.ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول