اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ستاد انتخاباتی «عبدالله»:

بدون جدایی آراء پاک از ناپاک اعلام نتایج انتخابات مشروعیت ندارد

رئیس ستاد انتخاباتی عبدالله در کابل گفت: تا زمانی‎که آراء پاک از ناپاک جدا نشود اعلام نتایج انتخابات برای این تیم مشروعیت ندارد و این تیم به روند انتخابات باز نخواهد گشت.

بدون جدایی آراء پاک از ناپاک اعلام نتایج انتخابات مشروعیت ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «نصرالله بریالی ارسلایی» رئیس ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله امروز در نشست خبری در کابل گفت: تا زمانی‎که آرای پاک از ناپاک جدا نشود اعلام نتایج انتخابات برای این تیم مشروعیت نداشته و این تیم به روند انتخابات باز نخواهد گشت.

ارسلایی گفت: بررسی آرای 1930 محل رای دهی در 30 ولایت افغانستان از طرف کمیسیون مستقل انتخابات این کشور بدون حضور ناظرین تیم «اصلاحات و همگرایی» خلاف اصول انتخابات است.

ارسلایی افزود:طبق اصول و مکانیزم انتخابات افغانستان ناظران به عنوان یک بُعد باید در محل بازرسی آرا حضور داشته باشند که این مهم محقق نشده و آرای محلات بررسی شده از طرف این تیم انتخاب نشده است.

وی تصریح کرد: ناظرین این تیم در محل‎های بررسی آرا حضور نداشته  و بررسی 1930 محل رای دهی نیز برای آنان کافی نیست؛ ما خواهان بررسی بیش از 6 هزار محل رای دهی که تقلب در آن صورت گرفته هستیم.

رئیس ستاد عبدالله گفت: آرای محلات که مشکوک است باید در حضور نمایندگان 2 تیم انتخاباتی در دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته ارسلایی، گفت‎وگوی معاونان ریاست جمهوری با هیئت‌های 2 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری جریان دارد و فردا نیز یک تیم متشکل از نمایندگان 2 کاندیدا در مورد آرا و محلات مشکوک با هم گفت‎وگو خواهند کرد.

این مقام افغان گفت: در صورتی که کمیسیون انتخابات محلاتی را که ما معرفی می‌کنیم  بازرسی کند، ما از خواست خود مبنی بر برگزاری دوباره انتخابات در این مناطق صرف نظر خواهیم کرد.

این در حالی است که  تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی از کمیسیون انتخابات خواسته بود در مناطقی که تقلب به شکل گسترده انجام شده و آرای به دست آمده آن با تعداد افراد واجد شرایط رای دهی مطابقت ندارد باید انتخابات دوباره برگزار شود که کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد برگزاری مجدد انتخابات در شماری از مناطق و ولایات امکان پذیر نیست.

قرار است نتایج اولیه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با تأخیر 5 روزه 16 تیرماه اعلام شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول