اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مقامات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان:

نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات افغانستان امروز اعلام می‎شود

مقامات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کردند نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور امروز اعلام می‎شود.

نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات افغانستان امروز اعلام می‎شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، مقامات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در تماس با رسانه‎ها ادعا کردند: نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات افغانستان امروز (دوشنبه 16 تیر) اعلام می‎شود.

طبق جدول زمانی از پیش تعیین شده، قرار بود نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات در روز 11 تیر (چهارشنبه هفته گذشته) اعلام شود اما بر اساس صلاحدید کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام نتایج یادشده به تعویق افتاد.

مهمترین و موجه‎ترین دلیل تأخیر در اعلام نتایج، امید به پایان‎ اختلافات و بن‌بست موجود در انتخابات بود که با قطع رابطه تیم «اصلاحات و همگرایی» با کمیسیون‎های انتخاباتی به وجود آمده بود.

به احتمال زیاد کمیسیون‎های انتخاباتی انتظار داشتند پیش از اعلام نتایج ابتدایی، تیم اصلاحات و همگرایی به روند انتخابات بپیوند اما این انتظار در مدت چند روز تأخیر در اعلام نتایج ابتدایی محقق نشد و عبدالله به این روند نپیوست.

«اشرف‌غنی احمدزی» یکی از 2 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ابتدا از تأخیر در اعلام نتایج ابتدایی استقبال کرد اما در نشست خبری روز شنبه خود ضمن تأکید بر اعلام نتایج ابتدایی بر اساس تقویم انتخابات افغانستان، از کمیسیون‎های انتخاباتی این کشور خواست تا در 16 تیرماه این نتایج را اعلام کنند.

وی تأکید کرد: تأخیر دوباره در اعلام نتایج ابتدایی هرگز پذیرفتنی نیست.

این در حالی است که «عبدالله عبدالله» رقیب انتخاباتی وی در ساعات پایانی روز گذشته (یک شنبه 15 تیر) در یک نشست خبری در کابل، با اشاره به اهمیت تشخیص آرای جعلی، اظهار داشت: اعلام نتایج ابتدایی پیش از بررسی و تفکیک آرای جعلی پذیرفتنی نیست.

مواضع مخالف 2 کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان در قبال اعلام نتایج ابتدایی، اعلام آن توسط کمیسیون‌های انتخاباتی این کشور را دشوار ساخته است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول