اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اداره امنیت ملی افغانستان خبر داد

کشته شدن 13 عضو و یک فرماندار خودخوانده طالبان در شمال شرق افغانستان

اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد: 13 عضو و یک فرماندار خودخوانده گروه طالبان توسط نیروهای امنیتی افغان در ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان کشته شدند.

کشته شدن 13 عضو و یک فرماندار خودخوانده طالبان در شمال شرق افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، اداره امنیت ملی افغانستان امروز (سه‌شنبه 17 تیر) با انشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: 13 عضو و یک فرماندار خودخوانده گروه طالبان به نام « فصیح الدین» در نتیجه عملیات ویژه نیروهای امنیتی افغان در منطقه «جرم» ولایت بدخشان کشته شدند.

بر اساس این اطلاعیه، یک تبعه پاکستان و یک تاجیک نیز در بین کشته شدگان هستند.

ولایت بدخشان از ولایت‎های نسبتاً نا آرام افغانستان است که افراد وابسته به گروه طالبان در بخش‎هایی از آن حضور فعال دارند.

منطقه «جرم» ولایت بدخشان که نیروهای امنیتی افغانستان برای پاکسازی آن اقدام کرده‌اند چندی قبل گروه طالبان بر این منطقه مسلط شده بوند.

گروه طالبان پس از ناکامی در اخلال انتخابات افغانستان با افزایش تحرکات نظامی در صدد جبران این شکست در مناطق مختلف افغانستان هستند.

اما با این حال این گروه در مناطق مختلف افغانستان از جمله در ولایت «هلمند» در جنوب این کشور نیز با شکست‌های پی در پی را تجربه کرده‌اند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول