اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

250 کیلومتر روکش جاده‌ای در کردستان اجرا شده است

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از اجرای 250 کیلومتر روکش جاده‌ای در استان طی 2 سال گذشته خبر داد.

250 کیلومتر روکش جاده‌ای در کردستان اجرا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صادق وجدی صبح امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان کردستان که با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، گفت: هر دو ماه یک بار کمیسیون ایمنی در استان برگزار می‌شود که این مهم نقش قابل توجهی در بررسی مشکلات و ارتقای سطح جاده‌ها داشته است.

وی افزود: عملکرد جاده‌های استان در حال حاضر چهار خطه و ترانزیتی بوده؛ این در حالی است که استاندارد جاده‌ای استان فرعی است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با ابراز گله‌مندی از برخی اظهار نظرات غیرکارشناسانه مبنی بر اینکه راه‌های کردستان غیراستاندارد است، تصریح کرد: هیچ‌کدام از راه‌های این استان غیراستاندارد نیست بلکه عملکرد و باری که بر روی آنها متحمل می‌شود غیراصولی و اضافه بر توان است.

وجدی افزود: مهم‌ترین مشکل ما در جاده‌های استان عدم تطابق ظرفیت و استاندارد بر عملکرد است.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر اقدامات قابل توجهی در جاده‌های استان انجام شده است، اضافه کرد: در راستای سیاست‌های جدید و آیین‌نامه ایمنی حمل و نقل و دستورالعمل‌ها تحول چشمگیری از نظر تامین منابع و اجرای پروژه‌ها با دو نگرش پیشگیرانه و بخشندگی صورت خواهد گرفت.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، از ابتدای سال‌جاری تاکنون 142 کیلومتر روکش پیشگیرانه و حفاظتی در سطح جاده‌های استان انجام گرفته که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وجدی مجموع روکش‌های انجام گرفته در سال گذشته در جاده‌های استان را 100 کیلومتر عنوان کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون در مجموع 250 کیلومتر روکش جاده‌ای در استان انجام شده است.

وی از اجرای طرح ممیزی ایمنی به عنوان یکی از اقدامات برجسته این اداره‌کل طی سال‌جاری خبر داد و گفت: این مهم به صورت ویژه با به‌کارگیری گروهی متخصص در استان در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد: تمام محورهای شریانی و نقاط پرحادثه استان را ممیزی کرده‌ایم و جاهایی که امکان بروز حادثه در آن وجود دارد بررسی، نیازسنجی و کارشناسی شده است.

به گفته وجدی، اقدامات این حوزه طبق برنامه در حال انجام است و ممیزی که نقش مهمی در ارتقای بیش از پیش جاده‌ها و کاهش هزینه‌ها دارد در پروژه‌های مختلف در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: این مهم در حال حاضر بر روی نرده‌های پل‌ها و حفاظ‌های کناری جاده‌های استان در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه مدیریت سیستمی راه هم در سطح جاده‌های استان اجرا شده است، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری 100 درصد تعهدات را در زمینه اجرای دستورات انجام داده‌ایم و پروژه‌های دیگر نیز مازاد بر دستورالعمل در استان در حال اجراست.

وجدی در پایان با تاکید بر اینکه نیاز شبکه‌ راه‌های استان زیاد است، گفت: احداث فرودگاه سقز و اتمام اسکلت میاندوآب کرمانشاه و مسیر همدان - سنندج - مریوان به عنوان دو پروژه حساس و تاثیرگذار در ارتقای سطح جاده‌ها و حمل و نقل استان نیازمند نگاه ویژه مسئولان استانی و کشوری در زمینه تامین اعتبار است.

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول