اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اشرف‌غنی و عبدالله در یک قدمی توافق+تصاویر

کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان از پیشرفت قابل ملاحظه‎ای در تشکیل دولت وحدت ملی در نشست امروز با بزرگان جهادی و سیاسی این کشور خبر دادند.

اشرف‌غنی و عبدالله در یک قدمی توافق+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری افغانستان ساعتی قبل با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد نشست امروز بزرگان جهادی و سیاسی در کاخ ریاست جمهوری این کشور با هر 2 کاندیدای ریاست جمهوری پیشرفت قابل ملاحظه‎ای داشته است.

بر اساس اطلاعیه در این جلسه رهبران جهادی و سران قوای سه گانه دولت با کاندیداهای ریاست جمهوری «اشرف غنی احمدزی» و «عبدالله عبدالله» در حضور «حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان و معاونان آن دیدار و گفت‎گو کردند.

کاندیداهای ریاست جمهوری در این نشست از پیشرفت قابل ملاحظه‎ای در گفت‎وگوها برای پایان دادن به بن بست کنونی و ایجاد تشکیل دولت وحدت ملی خبرداده و تأکید کردند که به زودی این روند نهای خواهد شد.

بزرگان جهادی از پیشرفت‎ها در مورد انتخابات ابراز خرسندی کردند و از هر 2 کاندیدا خواستند که هرچه زودتر به نتیجه نهایی رسیده و مردم را  از سردگمی نجات دهند.

** نگرانی سازمان ملل از جنگ در صورت عدم توافق کاندیداها

در همین حال، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان (یوناما) با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که تشکیل دولت وحدت ملی تنها گزینه برای جلوگیری  از بروز کشمکش داخلی و بحران در این کشور است.

«یان کوبیش» که روز گذشته از طریق یک کنفرانس ویدیوئی در جلسه شورای امنیت در مورد پیشرفت‎های انتخاباتی سخن می‎گفت، اظهار داشت: هیچ راهی بهتر از تشکیل دولت وحدت ملی برای بیرون رفت از وضعیت نابسامان فعلی افغانستان وجود ندارد.

کوبیش در این کنفرانس ویدیوئی وضعیت افغانستان را بحرانی توصیف و تأکید کرد: بخاطر بن بست انتخاباتی در این کشور نتوانسته در اجلاس شورای امنیت سازمان ملل به صورت فیزیکی حضور یابد.

وی همچنان هشدار داد: اگر تازمان اعلام نتیجه نهایی انتخابات توافقی بر سر اختلافات موجود به میان نیاید امکان بروز تحرکات و حتی وقوع جنگ نیز دور از تصور نخواهد بود.

از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بیش از 6 ماه میگذرد، اماهنوز مردم این کشور انتظار می‎کشند که برای اولین بار شاهد انتقال قدرت بصورت مسالمت آمیز بوده و با گذشته سرخ این سرزمین خدا حافظی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول