اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تحول اقتصادی عظیم در زندگی میلیون‌ها برزیلی

بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز پژوهش‌های سیاست‌گذاری‌های اقتصادی، تغییر سیاست در برزیل منجر به ایجاد تحول اقتصادی عظیمی در زندگی بیش از 10 میلیون برزیلی شده است.

تحول اقتصادی عظیم در زندگی میلیون‌ها برزیلی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، مرکز پژوهش‌های سیاست‌گذاری‌های اقتصادی (CEPR) آخرین گزارش خود را نسبت به عملکرد اقتصادی دولت برزیل از سال 2003 تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور منتشر کرد؛ در این گزارش شاخص‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مورد بررسی قرار گرفته است.

خبرگزاری برزیل در این خصوص نوشت: یکی از یافته‌های اصلی این گزارش این است که اقتصاد برزیل در 1 دهه گذشته نسبت به 25 سال قبل به دلیل تغییر در سیاست‌های مالی، پولی و صنعتی به سرعت رشد کرده است.

این گزارش بیان می‌کند که میزان سرانه تولید ناخالص داخلی به ازای هر نفر در سال های 2003-2014 برابر با 2.5 درصد بوده که رشد 3 برابری را نسبت به عملکرد دولت قبل که برابر با 0.8 درصد بین سال‌های 1995-2002 بوده نشان می‌دهد.

از این گزارش همچنین می‌توان فهمید که همزمان با رشد اقتصادی در برزیل سطح فقر نیز کاهش پیدا کرده و علاوه بر افزایش حداقل دستمزدها، دستاوردهای قابل توجهی نیز در زمینه اشتغال به دست آمده است.

با توجه به گزارش منتشر شده توسط مرکز پژوهش‌های سیاست‌گذاری‌های اقتصادی، از زمانی که «لولا دا سیلوا» از حزب کارگر به عنوان رئیس جمهور برزیل در سال 2003 قدرت را در دست گرفت میزان فقر در این کشور بیش از 55 درصد کاهش یافته و از 35.8 درصد به 15.9 درصد در سال 2012 رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول