اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه نخست امسال صورت گرفت

کشف 12 موقوفه در رشتخوار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشتخوار از شناسایی 12 موقوفه با ارزشی معادل 344 میلیون تومان طی 6 ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

کشف 12 موقوفه در رشتخوار

ذبیح‌الله ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشتخوار اظهار کرد: 12 موقوفه از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان رشتخوار در روستای فدک این شهرستان با ارزشی معادل 344 میلیون تومان کشف و شناسایی شده و در حال حاضر این موقوفات به ثبت اداره اوقاف نیز رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشتخوار با اشاره به اینکه نیات بیشتر واقفان این موقوفات تعزیه‌داری سیدالشهدا (ع) عنوان شده است؛ افزود: این موقوفه‌ها شامل سه بخش دو ساعت آب از قنات کلاته کلان، که توسط یک واقف، وقف امام جماعت مسجد روستای گنبد شده و 34 سرقه آب قنات از روستای فدک که توسط چهار واقف، وقف عموم شده است و  هر یک از این واقفان به ترتیب 5، 9، 10 و 10 سرقه آب از قنات روستا را وقف و باقیات‌الصالحات خویش را مهیا کرده‌اند.

ابراهیمی در ارتباط با بخش سوم این موقوفات که توسط پنج واقف با نیت تعزیه‌داری برای سیدالشهدا وقف شده است به یک هکتار زمین از اراضی فدک، دو قطعه زمین، دو و سه ساعت آب از قنات بلال روستای فدک از دو واقف و 12 سرقه آب از قنات بلال روستای فدک اشاره کرد و گفت: عواید این موقوفات با توجه به نیات واقفان صرف موارد ذکر شده می‌شود.

انتهای پیام/70005/صا20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول