اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حقوقی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد

صدور سند مالکیت 165 موقوفه خراسان شمالی

رئیس اداره حقوقی و ثبت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۵ فقره سند برای موقوفات در استان صادر شده است.

صدور سند مالکیت 165 موقوفه خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی مهدی محمودی در این خصوص گفت: از ابتدای امسال 165 فقره سند برای موقوفات در استان صادر شده که بزرگ‌ترین موقوفه‌ای که از ابتدای امسال برای آن سند مالکیت اخذ شده زمین 260 هکتار زراعی در بخش تیتکانلو شهرستان فاروج است.

وی افزود: این موقوفه از سوی خیر نیک‌اندیش رضاقلی خان در سال‌های گذشته به نیت زائران نجف اشرف در عراق، برپایی آیین‌های سید شهدا و امور خیریه وقف شده است.

رئیس اداره حقوقی و ثبت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار کرد: سهمیه امسال سنددار کردن موقوفات در استان را 383 فقره اعلام کرد و افزود: تاکنون 40 درصد از این سهمیه محقق شده است.

محمودی گفت: هدف از دریافت سند مالکیت برای موقوفات استان را تثبیت وقف، کاهش پرونده‌های دعاوی، جلوگیری از موقوفه خواری، امکان وصول مطالبات و به روز کردن اجاره بها است.

به گزارش فارس، هم اکنون در خراسان شمالی دو هزار و 109 موقوفه دارای سند مالکیت است، در استان خراسان شمالی چهار هزار و 660 موقوفه شامل مسکونی، تجاری و زمین‌های زارعی و باغی با 9 هزار و 190 رقبه وجود دارد.

انتهای پیام/63002/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول