اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«روسف» برای جلب حمایت «سائوپائولو» در انتخابات ریاست جمهوری برزیل تلاش می‌کند

رئیس جمهور کنونی و نماینده حزب کارگران برزیل قصد دارند در شهر «سائوپائولو» حمایت بیشتری از رای‌دهندگان کسب کند.

«روسف» برای جلب حمایت «سائوپائولو» در انتخابات ریاست جمهوری برزیل تلاش می‌کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل از اعضای حزب کارگران این کشور خواست تا کار خیابانی در شهر «سائوپائولو» را به منظور جلب حمایت رای‌دهندگان افزایش دهند؛ در حالی که «خرالدو آلکمین» نامزد فرمانداری حزب سوسیال دموکراسی در «سائوپائولو» در انتخابات روز یکشنبه گذشته در دور اول پیروز و به عنوان فرماندار منصوب شد.  

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: «لوییس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور سابق برزیل در راس گروه کار خیابانی قرار دارد که قرار است کمپین انتخاباتی «دیلما روسف» را برای پیروز در دور دوم انتخابات که در تاریخ 26 اکتبر (4 آبان 93) برگزار خواهد شد، تقویت کند.

«روسف» در دور اول انتخابات با کسب 41.59 درصد از آرا از رقیب خود یعنی «آئسیو نوس» نماینده حزب سوسیال دموکراسی برزیل پیشی گرفت؛ این 2 قرار است در دور دوم با یکدیگر رقابت کنند.

«لولا» فردا با اعضای حزب کارگران نشستی خواهد داشت؛ هدف از برگزاری این نشست تعیین استراتژی‌های جدید برای تعامل رای‌دهندگان و به این ترتیب جلب اعتماد شهروندان نسبت به نامزد حزب کارگران می‌باشد، نمایندگان مجلس، قانون‌گذاران، مشاوران و شهرداران در این نشست شرکت خواهند کرد. 

طی این نشست روی استراتژی کاهش آسیب تمرکز خواهد شد که لولا آن را به منظور اجتناب از اینکه «خرالدو آلکمین» حمایت حزب سوسیال دموکراسی برزیل را 2 برابر کند مطرح کرده است؛ وی توانست «آلکساندر پادیلها» از حزب کارگر را با کسب آرای بیشتر کنار بزند و فرماندار «سائوپائولو» شود.

علت نگرانی حزب کارگران این است که از حزب مذکور تعداد فرمانداران کمتری در دور اول انتخابات پیروز شدند، 5 تن از افراد انتخاب شده و همچنین 2 نفر از افراد منتخب حزب چپ‌گرا روز دوشنبه حمایت خود را از رئیس جمهور برزیل اعلام کردند.

«روسف» و «نوس» کمپین مبارزه انتخاباتی خود را برای پیروزی در دور دوم آغاز کرده‌اند، و از روز دوشنبه نیز راهبردهای سیاسی را برای جلب حمایت مناطقی که در آن تعداد آرای کمتری داشتند شروع کردند.

«مارینا سیلوا» نامزد شکست خورده حزب سوسیالیست برزیل نیز به زودی تصمیم خواهد گرفت که از کدام نامزد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری حمایت کند؛ وی به تازگی تمایل خود را نسبت به حمایت از «نوس» ابراز کرده اما هنوز این مطلب را رسما تایید نکرده است.

این در حالی است که 21 درصد از رای‌دهندگان در دور اول انتخابات به «سیلوا» رای دادند و هم‌اکنون نیز منتظرند که وی اعلام کند از چه کسی حمایت می‌کند.

به گزارش فارس، بر اساس نتایج به دست آمده «دیلما روسف» با کسب 41.59 درصد و «آئسیو نوس» با کسب 33.5 درصد از آرا، 2 کاندید برگزیده در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری برزیل معرفی شدند که به دلیل به حد نصاب نرسیدن میزان آرا این رقابت به دور دوم کشیده شد.

«مارینا سیلوا» سومین کاندید انتخابات نیز با کسب 21.32 درصد از آرا در همین دوره نخست از صحنه رقابت حذف شد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول