اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر:

شهرستان ابهر 143 موقوفه دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر گفت: شهرستان ابهر 143 موقوفه بدون احتساب مساجد دارد.

شهرستان ابهر 143 موقوفه دارد

حجت‌الاسلام صفدر الله‌وردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان گزارشی از عملکرد 6 ماه نخست اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه این اداره طی مدت مذکور اقدامات بسیاری در زمینه احیا و توسعه موقوفات که از وظایف اصلی اوقاف محسوب می‌شود، انجام داده است، عنوان کرد: توسعه موقوفات، ترویج سنت حسنه وقف و احیای موقوفات از جمله وظایف اوقاف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر با بیان اینکه در این زمینه اقدامات تبلیغی در راستای ترویج سنت وقف در بین مردم شهرستان صورت گرفته است، افزود: همچنین در بحث توسعه موقوفات و بهره‌وری از آن‌ها نیز اقدامات لازم انجام شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر 143 موقوفه در شهرستان ابهر وجود دارد، تصریح کرد: این آمار به غیر از 281 باب مسجد شهرستان است.

الله‌وردی با اشاره به اینکه چند موقوفه نیز طی سال‌جاری به تعداد موقوفات شهرستان اضافه شده است، افزود: اداره اوقاف ابهر اقدام به هزینه‌کرد موقوفات بر اساس نیات واقفین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌کرد درست موقوفات موجب اعتماد بیشتر مردم شهرستان به اوقاف شده است، اظهار کرد: خوشبختانه نسبت به چندین سال قبل شاهد افزایش موقوفات هم از نظر تعداد و هم از نظر ارزش ریالی هستیم.

شرکت بیش از 3 هزار نفر ابهری در طرح تربیت حافظان قرآنی

الله‌وردی در ادامه گزارشی از سایر اقدامات اوقاف ابهر نیز ارائه کرد و گفت: اجرای برنامه‌های قرآنی از جمله برنامه‌های فرهنگی اوقاف است.

وی با اشاره به اینکه طی سال برنامه‌های متعدد قرآنی از جمله محافل انس با قرآن کریم، جلسات تفسیر قرآن و همچنین قرائت قرآن در بقاع و امامزادگان شهرستان ابهر اجرایی می‌شود، افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌‌های اجرایی اوقاف ابهر هماهنگ با سراسر کشور طرح تربیت حافظان قرآن کریم است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر با اشاره به اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سه سال گذشته در ابهر آغاز شده است، تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در تربیت حافظان قرآنی است.

این مسئول با بیان اینکه از سال 90 تاکنون بیش از سه هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: این افراد از رده‌های سنی مختلف در این طرح حضور دارند.

الله‌وردی با اشاره به حضور پررنگ نوجوانان و جوانان در این طرح تصریح کرد: این امر نشان از علاقه وافر قشر نوجوان به برنامه‌های قرآنی است.

انتهای پیام/73005/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول