اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تظاهرات دانشجویان مکزیکی در اعتراض به ناپدید شدن 43 دانش آموز

دانشجویان چندین دانشگاه مکزیک ضمن برپایی تظاهرات به علت ناپدید شدن 43 دانش‌آموز این کشور از مقامات مسئول خواستند تا عملیات یافتن دانش آموزان ناپدید شده «آیوتسیناپا» را تسریع بخشند.

تظاهرات دانشجویان مکزیکی در اعتراض به ناپدید شدن 43 دانش آموز

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، صدها دانشجوی مکزیکی در شهر مکزیکوسیتی پایتخت این کشور برای نشان دادن حمایت خود از پیگیری پرونده قتل عام دانش آموزان اقدام به برپایی تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان پس از راهپیمایی در خیابان «رفرما»، یکی از مهمترین خیابان‌های پایتخت مکزیک، تجمعی را در نزدیکی مقر دادستانی کل، جایی که قبلا نیز اعتراض خود را نسبت به ناپدید شدن 43 دانش آموز نشان داده بودند، داشتند.

اگر چه تعداد اندکی از معترضین به سمت ساختمان دادستانی کل سنگ و اسپری رنگ پرتاب کردند این تظاهرات بدون درگیری به پایان رسید.

قبل از این تظاهرات نیز دانشجویان دانشگاه ملی خود مختار مکزیک با برپایی اعتصابی 2 روزه از مقامات مسئول خواستار تسریع روند یافتن دانش آموزان ناپدید شده آیوتسیناپا شده بودند.

هزاران نفر از مردم شهر «ایگوآلا» همچنین خواستار کناره‌گیری «آنخل آگیره» فرماندار ایالت گررو به دلیل بی‌کفایتی در پرونده مربوط به قتل عام هستند.

مردم، کارشناسان و حتی سیاستمداران معتقدند «آگیره» به دلیل عدم کفایت در دستگیری عاملان ناپدید شدن دانش آموزان باید هر چه سریعتر از سمت خود کناره‌گیری کند.

«مایرا ایماس» استاد علوم سیاسی دانشگاه ملی خود مختار مکزیک می‌گوید: بدترین نوع قتل عام در مکزیک صورت گرفته زیرا هم پلیس در آن شرکت داشته و هم تعداد زیادی قربانی بر جای گذاشته است.

به تازگی بیش از 10 گور دسته جمعی در نزدیکی شهر ایگوآلا یافت شده، همچنین موی انسان، استخوان و کفش نیز در آن حوالی دیده شده است اما هیچ کدام از اجساد یافت شده متعلق به دانش آموزان ناپدید شده نیست.

به گزارش فارس، بین روزهای 26 و 27 سپتامبر (4 و 5 مهر 93) پلیس «ایگوآلا» به سمت اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان شلیک کرد که مرگ 6 نفر را در پی داشت (یکی از آنان نشانه‌های شکنجه نیز داشت) و 17 زخمی بر جای گذاشت، علاوه بر این 58 دانش‌آموز ناپدید شدند که از این تعداد 15 تن پیدا شده که یکی از آن‌ها نیز جان خود را از دست داده بود.

ناپدید شدن این جوانان خشم مردم جنوب مکزیک را بر انگیخته است؛ از 26 سپتامبر اعتراضات و به چالش کشیدن امنیت کشور در این راستا همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول