اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

لس‌آنجلس تایمز گزارش داد

ریاض باید به تبعیض علیه شهروندان خاتمه دهد/ اقدام منفی علیه شیخ نمر تنش بین ریاض و تهران را بیشتر می‌کند

یک روزنامه آمریکایی ضمن اشاره به محبوبیت شیخ نمر در بین کشورهای مسلمان منطقه تاکید کرد هرگونه اقدام منفی احتمالی علیه وی منجر به افزایش تنش بین ایران و عربستان سعودی خواهد شد.

ریاض باید به تبعیض علیه شهروندان خاتمه دهد/ اقدام منفی علیه شیخ نمر تنش بین ریاض و تهران را بیشتر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «لس‌آنجلس تایمز» طی تحلیلی  در زمینه اعدام احتمالی «شیخ نمر» در وبگاه خود نوشت: مقام‌های ایران طی چند روز گذشته به ائتلاف گسترده محکومیت اعدام احتمالی «شیخ نمر باقر النمر» روحانی شیعه سرشناس و از مخالفان حکومت عربستان سعودی پیوسته‌اند.

بر اساس این گزارش، انجام حکم اعدام شیخ نمر باعث افزایش تنش بین قدرت‌های منطقه یعنی ایران و عربستان سعودی و تنش شده است. شیخ نمر به خاطر نقض قانون و تحریک اختلاف‌های قومیتی و تهییج مردم در شرکت در تظاهرات ضد دولتی  بر اساس حکم دادگاهی محکوم به اعدام شد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: اعتراض علیه این حکم در بخش‌هایی از عربستان سعودی و بحرین مشاهده شده است و شیعیان در این 2 کشور علیه این برخورد که آن را برخورد نوع دوم با شهروندان می‌دانند به اعتراض پرداختند. در شبکه‌های اجتماعی نیز سیل عظیمی از تصاویر شیخ نمر و در حمایت از وی دیده می‌شود.

لس‌آنجلس تایمز در ادامه این گزارش و در توصیف شیخ نمر نوشت: نمر منتقد صریح ضد سیاست‌های پادشاهی سعودی علیه شیعیان این کشور بود که البته مخالفت‌های مسالمت آمیز داشت.

«جو استورک» معاون گروه ناظر حقوق بشر خاورمیانه در این زمینه گفت:« اقدام پادشاهی سعودی علیه شیخ نمر باعث ناآرامی و نا امنی در این منطقه خواهد شد. خاتمه دادن به تبعیض علیه شهروندان شیعه و نه حکم اعدام  تنها راه عربستان سعودی برای ایجاد ثبات در استان شرقی این کشور است.»

این روزنامه آمریکایی در خاتمه نوشت:ایران اقدام عربستان سعودی را تلاش معکوس برای کاستن از تنش بر شمرده است. ایران در نبرد نرم با سعودی حامی «بشار اسد»رییس جمهور سوریه است و عربستان سعودی نیز حامی گروه‌های شورشی مخالف بشار اسد می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول