اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

گسترش روابط دوجانبه برزیل و آرژانتین در صنعت حمل‌و‌نقل هوایی

وزرای دفاع آرژانتین و برزیل یک توافقنامه همکاری و مشارکت برای گسترش روابط دوجانبه در صنعت حمل‌و‌نقل هوایی امضا کردند.

گسترش روابط دوجانبه برزیل و آرژانتین در صنعت حمل‌و‌نقل هوایی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»، «آگوستین روسی» وزیر دفاع آرژانتین و «سلسو آموریم» همتای برزیلی وی، یک توافق‌نامه همکاری و مشارکت برای گسترش روابط 2 جانبه در صنعت حمل‌و‌نقل هوایی امضا کردند.

این توافق‌نامه زمینه ایجاد ارائه قطعات آرژانتینی برای کمک به ساخت هواپیمای مدل kc-39 (هواپیمای دو‌‌ موتوره جت) شرکت «امبرائر» برزیل را مهیا می‌سازد.

آن‌ها پس از شرکت در مراسم معرفی این هواپیمای جدید حمل و نقل نظامی با قابلیت ترابری و سوخت رسانی هوایی در کارخانه شرکت «امبرائر» در ایالت «سان پابلو» برزیل خواهان توافقاتی در این زمینه با یکدیگر شدند.

«روسی» طی یک نشست مطبوعاتی گفت: طی 12 سال گذشته «نستور کرشنر» و «لولا داسیلوا» رؤسای جمهوری سابق آرژانتین و برزیل و همچنین «کریستینا فرناندز» و «دیلما روسف» رؤسای جمهور کنونی این 2 کشور، روابط 2 جانبه موفقی با یکدیگر داشته‌اند.

در همین حال، « آموریم» تأکید کرد که اتحاد و مشارکت با آرژانتین برای برزیل امری اساسی و بسیار استراتژیک نسبت به ایجاد سایر توافقات می‌باشد.

وزیر دفاع برزیل تصریح کرد که کشور وی متعهد به حمایت از احیای صنعت حمل و نقل هوایی آرژانتین شده است.

«آموریوم» ضمن اعلام این‌که تنها چند روز به انتخابات دور دوم ریاست جمهوری برزیل و محقق شدن سرنوشت نهایی این کشور مانده، متذکر شد که برزیل برای گسترش همکاری و مشارکت با آرژانتین بسیار مشتاق است.

«روسی» نیز اعلام کرد که توافقی را در این زمینه با همتای برزیلی خود به امضا رسانده‌اند و قصد دارند بدین وسیله روابط 2 جانبه‌شان را پیشرفت دهند.

وی همچنین اضافه کرد که قصد دارد یک کارخانه هواپیمایی در سطح عالی در آرژانتین ایجاد و راه‌اندازی کند و تمامی قطعاتی که به شرکت «امبرائر» ارائه می‌شود بایستی دارای برچسب‌های این کشور مطابق با استانداردهای بین‌المللی باشد.

در این راستا، «سانتیاگو رودریگز» فرمانده نیروی هوایی آرژانتین گفت که در حال حاضر آرژانتین با عرضه قطعات این شرکت برزیلی را در زمینه گسترش روابط با شرکای تجاریش در سطح بین‌المللی  کمک و همراهی می‌کند.

در واقع یکی از اهداف آرژانتین از امضای این توافق برای همکاری استراتژیک در زمینه صنعت حمل و‌ نقل ‌هوایی این است که بتواند در پروژه «گریپن» که برزیل با سوئد در حال همکاری است، شرکت کند.

«رودریگرز» تأکید کرد که امضای این توافق همکاری از سوی برزیل حاکی از انتقال تکنولوژی شرکت «امبرائر» می‌باشد و گفت که این توافق به دلیل تلاش آرژانتین برای اینکه خواهان پیوستن به پروژه «گریپن» می‌باشد، صورت گرفته است.

همچنین «آموریوم» نیز در حال بررسی امکان شرکت آرژانتین در پروژه گریپن (هواپیمای جدید جنگنده) می‌باشد.

به گزارش فارس، «امبرائر» شرکت هوافضای برزیلی است که در زمینه تولید هواپیماهای مسافربری، تجاری و نظامی و همچنین تولید جنگ‌افزار و نیز ارائه خدمات، سرویس‌ها و فناوری‌های هوافضا فعالیت می‌کند.

شرکت «امبرائر» در سال 1969 توسط دولت برزیل تاسیس شد.

در ابتدای دهه 1990 این شرکت تا مرز ورشکستگی پیش رفت که در سال 1994 با آغاز فرآیند خصوصی‌سازی توسط دولت برزیل از ورشکستگی نجات یافت.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر «سائو خوزه دوس کامپس» برزیل قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک و بورس اوراق بهادار« سائوپائولو» معامله می‌شود.

سهام‌داران اصلی شرکت «امبرائر» عبارتند از: بوزانو گروپ 11٫1 درصد، سیستل 7٫4 درصد، ئی‌ای‌دی‌اس 2٫1 درصد، گروه صنعتی داسو 2٫1 درصد، تیلز 2٫1 درصد، سافران 1٫1 درصد و دولت برزیل 0٫3 درصد.

از تولیدات این شرکت می‌توان به هواگردهای «امبرائر ئی-جت» و «امبرائر ای‌آرجی 145» نیز اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول