اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

علمای دینی ولایت «کنر»:

طالبان با خروج نظامیان خارجی از کنر به روند صلح بپیوندند

تعدادی از علمای دینی و بزرگان قومی ولایت کنر با ابراز خرسندی از خروج نیروهای آمریکایی خطاب به طالبان اعلام کردند: پس از خروج نیروهای خارجی از این ولایت جنگ علیه نیروهای امنیتی هیچ توجیه و مجوزی ندارد.

طالبان با خروج نظامیان خارجی از کنر به روند صلح بپیوندند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، تعدادی از علمای دینی و بزرگان قومی ولایت کنر با ابراز خرسندی از خروج نیروهای خارجی و آمریکایی خطاب به طالبان، اعلام کردند: پس از خروج نیروهای خارجی از این ولایت جنگ علیه نیروهای امنیتی هیچ توجیه و مجوزی ندارد.

این علمای دینی در یک گردهمایی که بدین منظور برگزار شده بود اعلام کردند: پس از خروج نیروهای خارجی شبه نظامیان طالبان باید دست از جنگ کشیده و به روند صلح بپیوندند زیرا بعد از خروج سربازان خارجی از این ولایت دیگر بهانه‎ای برای جنگیدن در مقابل نیروهای امنیتی وجود ندارد.

فرمانده پلیس ولایت کنر نیز 2 روز پیش هنگام خروج آخرین واحد نظامیان آمریکایی از این ولایت ابراز خرسندی گفت: خروج نظامیان خارجی اثر مثبت امنیتی در این ولایت خواهد داشت.

وی تأکید کرد: با خروج نظامیان خارجی، بهانه برای ادامه درگیری‌ها کاهش یافته و امنیت این ولایت به شکل چشم‌گیری به سمت بهبودی خواهد رفت.

2 روز پیش آخرین واحد نظامی آمریکا ولایت کنر را ترک نموده و بزرگترین مرکز نظامی نیروهای خارجی که 10 سال قبل در این ولایت ساخته شده بود به نیروهای امنیتی افغانستان سپرده شد.

روند انتقال مسئولیت‌های امنیتی از نظامیان خارجی به نیروهای امنیتی افغان، از 2 سال پیش آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری میلادی تمام مسئولیت‎های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای امنیتی افغانستان منتقل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول