اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سفیر بولیوی در سازمان ملل:

تحریم‌های آمریکا علیه کوبا نوعی نسل‌کشی است

سفیر بولیوی در سازمان ملل ضمن تأکید بر حمایت کشور خود از لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا اعلام کرد که این تحریم‌ها نوعی نسل‌کشی به شمار می‌رود.

تحریم‌های آمریکا علیه کوبا نوعی نسل‌کشی است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا‌لاتینا»، «ساشا لیورنتی» سفیر بولیوی در سازمان ملل در مصاحبه‌ای ضمن تأکید بر حمایت کشور خود از لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا اعلام کرد: تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کوبا ضد قوانین بین‌المللی و نقض اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد است و آمریکا با اجرای این تحریم‌ها یک سیاست غیر انسانی را پیش برده که منجر به نسل‌کشی می‌گردد.

«لیورنتی» اشاره کرد: روز سه شنبه 28 اکتبر(6 آبان) برای بار بیست و سوم قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در ارتباط با لغو تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کوبا در میان 193 کشور عضو این سازمان به رأی گذاشته می‌شود.

در سال 2013،  188 کشور عضو سازمان ملل از قطعنامه لغو تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کوبا حمایت کردند و تنها آمریکا و رژیم صهیونیستی خواستار ادامه این تحریم‌ها بودند.

«دانیل آبوگاتاس» رهبر سابق کنگره پرو و «سرخیو تخادا» نماینده مجلس پرو نیز در مصاحبه‌ دیگری با پرنسا لاتینا بیان کردند: پرو که همواره از حاکمیت کشورها دفاع کرده است، امسال نیز به جمع اکثریت کشورهای عضو سازمان ملل متحد که مخالف تحریم‌های آمریکا علیه کوبا هستند، می‌پیوندد.

«تخادا» ابراز امیدواری کرد که کشورهای جهان بار دیگر با محکوم کردن تحریم‌های غیر قانونی آمریکا علیه کوبا مخالفت و اعتراض شدید خود را با سیاست‌های اتخاذ شده ایالات متحده آمریکا در قبال کوبا نشان دهند.

«اویانته اومالا» رئیس جمهور پرو افزود: تحریم‌های آمریکا علیه کوبا بر رشد اقتصادی این کشور تأثیر گذاشته و موجب کاهش توسعه انسانی و اجتماعی گشته و رفاه و آسایش مردم را از بین می‌برد.

سفارت کوبا در پرو طی بیانیه‌ای اعلام کرد: تحریم اقتصادی آمریکا علیه کوبا یکی از ناعادلانه‌ترین اقدامات یکجانبه و غیر انسانی است.

در این بیانیه از ایالات متحده آمریکا خواسته شده تا به تحریم اقتصادی کوبا پایان دهد زیرا این تحریم‌ها نه تنها نقض حقوق بشر در ارتباط با مردم کوبا بوده بلکه حقوق هر کشوری را که خواستار تقویت روابط تجاری با کوبا است تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش فارس، مجمع عمومی سازمان ملل تاکنون 22 بار متوالی در رابطه با لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا رأی داده اما واشنگتن به این درخواست جهانی توجهی نکرده و دست از تحریم این کشور بر نداشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول