اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

۲ دانشجوی مکزیکی در درگیری با پلیس این کشور زخمی شدند

در درگیری به وجود آمده پس از هجوم افسران پلیس فدرال مکزیک به دانشگاه ملی خود مختار این کشور، 2 نفر از دانشجویان این دانشگاه مجروح شدند.

۲ دانشجوی مکزیکی در درگیری با پلیس این کشور زخمی شدند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، تعدادی از افسران نیروهای پلیس فدرال مکزیک پس از حمله به دانشکده فلسفه و هنر دانشگاه ملی خود مختار این کشور واقع در «مکزیکوسیتی» پایتخت مکزیک این دانشکده را به تصرف درآورده و 2 نفر از دانشجویان آن را مجروح کردند.

بر اساس گزارشات به دست آمده این حادثه پس از عضویت چند تن از کارشناسان و مشاوران حقوقی دفتر منطقه‌ای فدرال مکزیک به این دانشگاه رخ داده است (این عضویت به منظور تحقیق و بررسی عوامل سرقت اخیر این منطقه در 12 سپتامبر گذشته انجام شده است).

نکته حائز اهمیت در این مسئله آن است که دانشگاه ملی خود مختار مکزیک منطقه‌ای مستقل با تجهیزات امنیتی اختصاصی می‌باشد و پلیس کشور اجازه ورود به این مکان را ندارد.

به گفته یکی از دانشجویان این دانشگاه تعدادی از افراد ناشناس به طور ناگهانی با لباس‌های غیرنظامی به محیط دانشگاه هجوم آورده و شروع به گرفتن عکس کرده‌اند و پس از اینکه دانشجویان علت این امر را جویا شدند چند تن از پلیس‌های همراه آن‌ها شروع به تیراندازی کرده و دانشجویان را مورد هدف قرار داده‌اند.

یکی دیگر از شاهدان این حادثه در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرده که دانشجویان برای مقابله با این اقدام به سمت افسران پلیس و همچنین افراد غیرنظامی حمله‌ور شدند و توانستند تعدادی از آن‌ها را با آرم نیروهای پلیس فدرال شناسایی کنند.

به اعتقاد آن‌ها پلیس برای ایجاد رعب و وحشت در این دانشگاه دست به چنین اقدامی زده است.

طی این درگیری 2 نفر مجروح شده‌اند که در حال حاضر به بیمارستان انتقال پیدا کرده‌اند.

کمیسیون حقوق بشر منطقه فدرال مکزیک نیز در این خصوص اعلام کرد که قطعا تمامی جوانب این حادثه را مورد بررسی قرار داده و با عوامل آن برخورد خواهد کرد.

به گفته این کمیسیون در آینده راهکارهای اساسی‌تری برای حفظ امنیت بیشتر در منطقه نیز باید مورد استفاده قرار گیرد.

این کمیسیون همچنین تعدادی از کارشناسان خود را برای ضبط و ثبت حقایق به منطقه حادثه ارسال کرده است.

به گزارش فارس، دانشگاه خود مختار مکزیک بزرگترین دانشگاه شناخته شده در مکزیک و همچنین در کل منطقه آمریکای لاتین به شمار می‌رود.

این دانشگاه جزو یکی از 30 دانشگاه برتر جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول