اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاخ سفید: احتمال سفر اوباما به کوبا را رد نمی‌کنیم

سخنگوی کاخ سفید ساعتی پس از اعلام خبر از سرگیری روابط با کوبا گفت که «احتمال سفر اوباما به کوبا را رد نمی‌کنیم.»

کاخ سفید: احتمال سفر اوباما به کوبا را رد نمی‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی کاخ سفید ساعتی پس از اعلام خبر از سرگیری روابط با کوبا گفت که «امروز واقعاً روزی تاریخی بود.»

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال سفر باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به کوبا گفت که فعلاً «برنامه‌ای برای این سفر وجود ندارد ولی بهرحال احتمال وقوع این سفر را رد نمی‌کنیم.»

وی به دلائل اوباما برای ازسرگیری روابط با کوبا هم اشاره کرد و گفت که ارزیابی منطقی روابط با هاوانا نشان داد که سیاست‌های ما در قبال این کشور، موفقیت‌آمیز نبوده است.

روابط دو کشور از سال 1959 پس از انقلابی که به رهبری «فیدل کاسترو» در کوبا صورت گرفت، قطع شده و تاکنون آمریکا تحریم‌های متعددی علیه این کشور اعمال کرده بود. واشنگتن همچنین بارها برای سرنگونی حکومت کوبا تلاش کرده بود. یکی از این موارد عملیات موسوم به «خلیج خوک‌ها» بود که در سال 1961 به دستور «جان اف کندی» رئیس‌جمهور وقت آمریکا صورت گرفت. آن عملیات ناکام، روابط دو کشور را تا سر حد جنگ پیش برد.

برداشته شدن برخی تحریم‌های موجود علیه کوبا مستلزم رأی موافق کنگره آمریکا است که آقای ارنست با اشاره به همین امر گفت که «دوست داریم پیش از پایان یافتن دوره ریاست‌جمهوری فعلی، تحقق این امر را ببینیم.»

آقای سخنگو با توجه به موضع‌گیری‌های مختلف و متفاوت در آمریکا در برابر رویکرد جدید اوباما نسبت به همسایه جنوبی گفت که رئیس‌جمهور در خصوص ازسرگیری روابط با هاوانا، با «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا گفت‌وگو کرده است.

انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول