اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه تشییع 2 لاله دشت نینوای ایران در شهرستان سراب

سلام بر تشییع بی‌جنازه، سلام بر عشق بی‌اندازه

سلام بر تشییع بی‌جنازه، سلام بر عشق بی‌اندازه، سلام بر گمنامان و خوشنامان پرآوازه، سلام بر ایثار بی‌اجازه، سلام بر شما سروران عشق، سلام ای شهید گمنامم، ای کبوتران خونین بار؛ برادرم خوش آمدی.

سلام بر تشییع بی‌جنازه، سلام بر عشق بی‌اندازه

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، همزمان با ایام عزاداری امت محمدی در سوگ پیامبر اعظم و امام غریب شیعیان امام رضا(ع)مردم سراب از عصر امروز میهمان کبوتران خونین بالی شدند که روزگاری نه چندان دور زمانی که دشمنان قسم خورده این خاک و آئین قصد دست درازی و تصرف میهن‌شان و نابودی غنچه نوشکفته انقلاب را داشتند به ندای حکیمانه امام خود لبیک گفتند و بی هیچ چشمداشتی راهی نبرد با اهریمنان تا بن دندان مسلح شدند تا به دنیا بفهمانند انقلاب اسلامی ایران بر پایه ایمان و اراده امتی آهنین مرام بنا نهاده شده که حاضرند تا پای جان از نهال کاشته شده خود پاسداری کنند تا الگویی بی‌بدیل در حکومت‌داری به ملت‌های آزاده جهان ارائه دهند.

ساعت چهار و 30 دقیقه امروز مردم شهر دوزدوزان به استقبال تابوت‌های بهشتی رفتند و با سوار کردن این مرکب‌های بهشتی بر دوش خود عطر خوش بهشت را از پلاک و استخوان‌های آمده از دیار عاشقان الهی استشمام کردند.

چه خوشبخت هستند مردم شهرهای سراب، مهربان، دوزدوزان و شربیان که سعادت دیدار و زیارت مردان آمده از بهشت را پیدا کرده‌اند.

اقتدار و شکوه ایران اسلامی نه از قدرت تجهیزات نظامی بلکه از برکت خون شهداست

حجت‌الاسلام اکرمی امام جمعه سراب گفت: اقتدار و شکوه ایران اسلامی نه از قدرت تجهیزات نظامی بلکه از برکت خون شهداست.

امام جمعه سراب از مردم خواست با شکوه و صلابت خاص در مراسم تشییع و نیز استقبال از مسافران بهشتی حاضر شوند.

سرهنگ گرگانی‌اصل فرمانده سپاه ناحیه سراب با تشریح جزییات مراسم گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام که 20 و 28 سال سن داشته و در عملیات خیبر در جزیره مجنون شربت شهادت را نوشیده‌اند بعد از سال‌ها فراق بر دوش امت وفادار تشییع می‌شود.

وی افزود: مراسم استقبال عصر روز جمعه در شهر دوزدوزان برگزار شد و پیکر شهدا سپس برای ادای احترام مردم شهر مهربان به این شهر منتقل می‌شود و بعد از مراسم ویژه در مسجد جامع مهربان روز شنبه ساعت 10 و 30 دقیقه وارد شهر سراب خواهد شد.

گرگانی افزود: مراسم ویژه خواهران ساعت 14 در نمازخانه سپاه برگزار می‌شود ضمن اینکه شهدا از ساعت 18 و 30 دقیقه روز شنبه میهمان مردم شهر سراب در مسجد جامع خواهند بود تا آخرین وداع با شهدا صورت گیرد.

این مقام مسئول در ستاد استقبال از شهدای گمنام مقصد نهایی مرکب‌های بهشتی را شهر شربیان اعلام کرد که بعد از تشییع در ساعت 10صبح در این شهر آرام خواهند گرفت و مرقد شریفشان تا ابد زیارتگاه عارفان و عاشقان خواهد بود.

سلام بر تشییع تابوت بی جنازه، سلام بر عشق بی اندازه، سلام بر گمنامان و خوش نامان پرآوازه

سلام برتشییع تابوت بی جنازه، سلام بر عشق بی اندازه، سلام بر گمنامان و خوش نامان پرآوازه،سلام بر ایثار بی اجازه،سلام بر شما سروران عشق، سلام ای شهید گمنامم، ای کبوتران خونین بار؛ برادرم خوش آمدی. 

نجیب و زخم خورده‌ام، دلاورم خوش آمدی چرا سکوت کرده‌ای، سخن بگو چگونه ای؟!

چه با حیا نشسته‌ای برابرم خوش آمدی

شنیده‌ام سفر کمی دراز و گاه دور بود

سفر بخیر سرفراز بی سرم خوش آمدی

برایم از خودت بگو هنوز می‌شناسمت

اگر چه پر شکسته‌ای کبوترم خوش آمدی

چه خوب شد که آمدی، دلم عجب گرفته بود

معطرم خوش آمدی، به خواب روی دوش ما، تو از سفر رسیده‌ای،

خوش آمدید ، شهر ما را منور کردید، نور بخشیدید به جان ما، بنگرید این مردم با تمام عشق  روز مهمانی شما آمده‌اند چه زیباست استقبال عاشقانی که در پی معشوق روانه‌اند، با پای عشق آمده‌اند تا پای نداشته‌اتان را بوسه زنند، با سر آمده‌اند تا پیشانی و قد قناسه را بوسه زنند، با دست ارادت آمده‌اند، ولی افسوس نه  سر در بدن دارید و نه دست و پایی، خوش آمدید پدر جان، فرزندت را آورده‌ای؟

خواهرم برادرت را آورده‌اند؟ برادرت را استقبال کردی؟

برادرم! برادر من، احساس خستگی می‌کنی، آری، سخت است داغ برادر هنوز صدای یا اخا ادرک اخا را می‌شنوی،

بانویم، مادرم، عزیز من، جگر گوشه‌ات را آورده‌ای؟

جگر گوشه‌ات را آوردی تا به خاک بسپاری لالایی توی گوشش بخوانی تا آرام بگیرد، خوش آمدید پدر و مادرها، خوش آمدید برادر و خواهرها به استقبال فرزند و برادرتان.

ای دوست به حنجر شهیدان صلوات

بر قامت بی سر شهیدان صلوات

از دامن زن مرد به معراج رسد

بر دامن مادر شهیدان صلوات.

انتهای پیام/60002/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول