اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آزاده سوادکوهی:

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نعمت الهی برای اسیران در بند رژیم بعثی بود

آزاده سوادکوهی با اشاره به لزوم مطالعه زندگی حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد، وی را نعمت الهی برای اسیران ایرانی در بند رژیم بعثی توصیف کرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نعمت الهی برای اسیران در بند رژیم بعثی بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سوادکوه، میکائیل فرج‌پور از آزادگان شهرستان سوادکوه امشب در نخستین یادواره 17 شهید منطقه «سیمت کرد‌آسیاب» شهرستان سوادکوه با اشاره به صدمات جسمی و روحی اسیران ایران در طول جنگ تحمیلی در عراق، گفت: مشکلات فکری و عقیدتی و روحی از مهم‌ترین مشکلات رزمندگان اسیر ایران در زندان‌های عراق بود.

وی که مهر‌ماه سال 1363 تا مرداد‌ماه 1369 به مدت 6 سال در زندان موصل عراق در اسارت بود، وجود سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد را نعمت الهی برای اسیران ایرانی در بند رژیم بعثی عنوان کرد و ادامه داد: حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی‌فرد به عنوان پدر اسیران در زندان‌های رژیم بعث معروف بود و از شخصیت بزرگ او کمتر گفته شده است.

فرج‌پور با بیان اینکه وجود حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی فرد سبب کاهش انحرافات فکری و عقیدتی در بین اسیران شد، خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد طبیب اسرا و صلیب سرخ و حتی سربازان عراقی بود و به دلیل نقش موثر در آرامش اسرا 17 ماه در زندان بغداد شکنجه شد.

این آزاده سوادکوهی با بیان اینکه خدمات ابوترابی‌فرد در ایران ناشناخته است، اظهار داشت: زندگی حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی‌فرد مورد مطالعه قرار گیرد تا ابعاد شخصیتی وی برای مردم شناخته شود.

انتهای پیام/86015/ذ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول