اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

رهبر ائتلاف دولت قانون عراق در گفت‌وگو با فارس:

بسیج، نیروی مخلص مردمی در مبارزه با داعش در عراق است

رهبر ائتلاف دولت قانون عراق با انتقاد از اظهارات برخی شخصیت‌های سیاسی عراق علیه بسیج مردمی تاکید کرد نیروهای بسیج برای بازگشت حیات در مناطقی تلاش می‌کنند که شهر و دیار همین شخصیت‌های سیاسی منتقد است.

بسیج، نیروی مخلص مردمی در مبارزه با داعش در عراق است

«کمال الساعدی» یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد اظهارات «ظافر العانی»، نماینده ائتلاف نیروهای ملی در شبه نظامی خواندن نیروهای بسیج مردمی را محکوم کرد.

وی تاکید کرد: اظهارات ظافر العانی موضع جدیدی نیست بلکه در ادامه افکار تکفیری است و از زمان سرنگونی رژیم صدام تا به امروز برخی شخصیت‌هایی که از تغییر و تحول‌های کنونی در عراق راضی نیستند به دنبال پیدا کردن یک خلل یا اشتباهی می‌گردند تا با به راه انداختن بازی سیاسی موضع گیری کنند.

الساعدی گفت: نیروهای بسیج مردمی قبل از ورود داعش به عراق در میدان نبودند و تحرکات بسیج بر اساس فتوای مرجعیت دینی و درخواست رسمی دولت عراق و همچنین مردم بود که دفاع از نظام سیاسی کشورشان در معرض تهدیدها خواستار شدند و پیش از آن ما شاهد مبارزات نیروهای بسیج مردمی در سامراء، صلاح الدین و بیجی نبودیم.

الساعدی با رد اظهارات شخصیت‌هایی سیاسی که بسیج مردمی را به باد انتقاد گرفته اند، گفت: نیروهای بسیج مردمی در استان هایی مثل میسان یا الناصریه جنگ نمی‌کنند بلکه در مناطقی مبارزه می‌کنند که همین شخصیت‌های سیاسی منتقد به آنجا تعلق دارند و برای بازگشت زندگی طبیعی به این مناطق مبارزه می کنند.

ظاهر العانی گفته بود:شبه نظامیان مود حمایت احزاب در عراق از شرایط امنیتی موجود در عراق برای پیاده کردن برنامه‌های طائفه‌ای خود بهره‌برداری کردند که کم‌تر از اقدامات داعش نیست و به تروریست‌ها برای گسترش حضور خود در عراق بهانه ساخته است.

انتهای پیام/ز

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول