اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس جمهور ونزوئلا:

آزادی زندانیان نشان از شکست آمریکا در تحریم ۵۵ ساله علیه کوبا دارد

رئیس جمهور ونزوئلا ضمن برجسته کردن مقام پنج قهرمان کوبایی و ابراز خوشحالی از آزادی آن‌ها اعلام کرد که تلاش این افراد نمونه‌ای از مبارزات تمامی ملت آمریکای لاتین در رسیدن به آزادی و رهایی از زنجیر استعمار است.

آزادی زندانیان نشان از شکست آمریکا در تحریم ۵۵ ساله علیه کوبا دارد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز یکشنبه طی ارسال نامه‌ای به کوبا مقام و جایگاه «خراردو هرناندز»، «رامون لابانینو»، «آنتونیو گررو»، «رنه و فرناندو گنزالس» پنج زندانی کوبایی که به تازگی سه تن از آن‌ها موفق به بازگشت به کشور خود شدند (دو نفر دیگر در سال‌های گذشته آزاد شده‌اند) را گرامی داشته و اعلام کرد که مبارزه این پنج قهرمان برای رسیدن به آزادی نمونه‌ای از تلاش تمامی مردم آمریکای لاتین برای رهایی از چنگال زور و استعمار است.

«مادورو» در ادامه ضمن ابراز خوشحالی از آزادی تمامی زندانیان افزود: واقعا مبالغه نیست اگر بگویم کاش این مرزها ناپدید می‌شدند تا آزادی این عزیزان را همگی در کنار هم در میهن بزرگمان جشن بگیریم.

وی در بخشی از این نامه خطاب به پنج زندانی خاطرنشان کرد: من به همراه تمامی ملت آمریکای لاتین ادعا می‌کنیم که از مبارزه برای آزادی دست بر نداشته و آن را ادامه می‌دهیم، من یقین دارم که در آسمان‎ها فرمانده «هوگو چاوز» نیز این موفقیت را جشن گرفته است.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین در این رابطه تصریح کرد که آزادی زندانیان نشان دهنده شکست نهایی آمریکا در مقابله با این کشور و تحریم‌های ۵۵ ساله‌اش علیه مردم آن می‌باشد.

پنج زندانی مذکور به جرم مقابله با اقدامات ضدکوبایی موجود در شهر «میامی» واقع در ایالت «فلوریدا» آمریکا و بررسی و گزارش آن‌ها به دولت کوبا از سال 1998 از سوی دادگاه آمریکا متهم شده و به چندین سال زندان محکوم شدند.

آزادی زندانیان همزمان با برگزاری جلسه‌ای بین «رائول کاسترو» و «باراک اوباما» رؤسای جمهور کوبا و آمریکا انجام شد جلسه‌ای که در آخر منجر به برقراری روابط دوجانبه بین آن‌ها نیز شد.

در این زمان همچنین خبر آزادی «آلن گراس» کارمند آمریکایی سازمان «یو اس اید» نیز که در سال 2007 به دلیل ورود غیرقانونی یک ماهواره آمریکایی به کوبا محکوم شده بود نیز منتشر شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول