اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

صف شرکت‌های آمریکایی پشت مرزهای کوبا

با توجه به تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا در ازسرگیری روابط با کوبا بسیاری از شرکت‌های تجاری آمریکایی آمادگی خویش برای برقراری ارتباط با کوبا را اعلام کردند.

صف شرکت‌های آمریکایی پشت مرزهای کوبا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «لیدیا ویلر»، روزنامه‌نگار آمریکایی در یادداشتی با بیان اینکه، تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای از سر گیری روابط با کوبا قطعی است، نوشت: با این حال هنوز مشکلات و موانعی برسر اجرای این تصمیم  وجود دارد.

رهبران بسیاری از احزاب حاضر در کنگره آمریکا خواستار تصویب رسمی این تصمیم و اجرای آن بوده تا به وسیله آن اجازه سفر به کوبا و برقراری ارتباط مجدد با این کشور را پیدا کنند.

«تام ویلساک»، وزیر کشاورزی آمریکا در روزهای اخیر در این‌باره اعلام کرد: ازسرگیری روابط با کوبا و آغاز روابط تجاری با آن فرصتی بزرگ برای کشاورزان و تولیدکنندگان آمریکایی محسوب می‌شود درب‌ بازارهای جدیدی را بین آمریکا و کوبا باز خواهد کرد.

«رائول کاسترو»، رئیس جمهوری کوبا و «بارک اوباما» 17 دسامبر گذشته طی دیداری درباره ازسرگیری مجدد روابط تجاری و دیپلماتیک بین دو کشور به گفت‌وگو پرداخته و واشنگتن اعلام کرد، خواستار ازسرگیری این روابط پس از توقفی 50 ساله هستند.

رئیس جمهور آمریکا طی این مذاکرات خاطرنشان کرد که که قصد دارد، روابط تجاری کشورش با کوبا را آغاز کرده و اجازه سفر شهروندان آمریکایی به این کشور را نیز صادر کند.

حذف نام کوبا از لیست کشورهای حامی تروریسم از دیگر وعده‌های «اوباما» در این دیدار بود.

«اوباما» همچنین در این جلسه تأکید کرد که تمام تلاش خود برای برطرف کردن تمامی موانع موجود برای آغاز روابطش با کوبا را بکار خواهد گرفت.

حذف تحریم‌های اقتصادی این کشور از مهم‌ترین موانع موجود در این روابط بشمار می‌رود.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول