اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با اشاره به شهادت اعضای حزب‌الله در جنوب سوریه

الاخبار: حمله به جولان، حزب‌الله را به «الجلیل» نزدیک کرد

سه روز پس از مصاحبه دبیر کل حزب‌الله لبنان که گفت مقاومت در صورت لزوم در جنگ آینده با اسرائیل وارد «الجلیل» و فراتر از آن می‌شود، روزنامه الاخبار در واکنش به شهادت رزمندگان حزب‌الله در حمله اسرائیل به جنوب سوریه، آن را عاملی برای نزدیکتر شدن ورود حزب‌الله به الجلیل ارزیابی کرد.

الاخبار: حمله به جولان، حزب‌الله را به «الجلیل» نزدیک کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه الاخبار، با حمله رژیم صهیونیستی به منطقه القنیطرة باید گفت، این رژیم تمامی خطوط قرمز خود با مقاومت را زیر پا گذاشت و اقدام به ترور عده‌ای از فرماندهان حزب‌الله در این منطقه کرد.

الاخبار نوشت، این حمله چند روز پس از مصاحبه سید حسن نصرالله (با شبکه المیادین)، و صحبت از حضور مقاومت در جولان و قدرت حزب‌الله برای ورود به الجلیل، انجام گرفت. بدون شک اسرائیل یقین دارد که حزب‌الله به این ترور پاسخ خواهد داد.

بر اساس این گزارش، از بامداد دیروز، هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی دقیقه‌ای از آسمان جولان و جبل الشیخ، غائب نشدند و این پروازها تا ظهر ادامه داشت، هنگامی که مجموعه‌ای از فرماندهان مقاومت ( به همراه شهید ابوعیسی و شهید جهاد مغنیه) با خودروی «چروکی» و « کیا سراتو» در مسیر «حرفا - حضر» در قسمت شمالی استان قنیطره و در 7 کیلومتری مرز جولان، برای عملیات شناسایی از مرزها، در حال حرکت بودند، در 400 متری مقر نیروهای بین‌المللی، توسط دو موشک شلیک شده از هلی‌کوپتر ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

الاخبار در ادامه نوشت: این اولین باری نیست که رژیم صهیونیستی دست به ترور در این منطقه می‌زند، در 17 ژوئن گذشته نیز بالگرد ارتش صهیونیستی خودروی شهید «موفق بدریة» را مورد هدف قرار داد و وی را به شهادت رساند. طی سال‌ گذشته، رژیم اسرائیل با پول و سلاح، تروریست‌های جبهة النصره در استان های قنیطرة و درعا را پشتیبانی کرده است و حتی برخی از زخمی‌های این گروهک تروریستی در اسرائیل معالجه شدند و یا اطلاعاتی از ارتش سوریه توسط اسرائیل به این گروهک‌ها داده شد.

هماهنگی بین رژیم صهیونیستی و جبهة النصره تا جایی پیش رفت که تروریست‌های تکفیری، در روز روشن وارد خاک سرزمین اشغالی می‌شدند یا خط تلفن برخی فرماندهان جبهة النصره، همچون «محمد البرید» معروف به «ابوالدردا» اسرائیلی بود. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه کمک به تکفیری‌ها، جنگنده میگ 23 ارتش سوریه، را که مشغول بمباران مواضع تکفیری‌ها بود، مورد هدف قرار داد.

در مقابل، نیروهای مقاومت نیز شروع به آماده‌سازی و آموزش نیروهای مردمی در روستاهای نزدیک به جولان کردند تا توانایی دفاع از مناطق خود در برابر تکفیری‌ها را داشته باشند، بنابراین یک نیروی تازه و ماهر در جولان و جبل الشیخ بر ضد رژیم صهیونیستی ایجاد شده است. این اقدام نه تنها در بخش سوری جبل‌الشیخ، بلکه در بخش لبنانی جبل‌الشیخ نیز انجام گرفته است و بنابراین مناطق حصبیا و شبعا، همچون دیگر مناطق غربی و جنوبی لبنان، آمادگی مقابله با نیروهای رژیم صهیونیستی را دارند.

منابع امنیتی در القنیطره، تأکید می‌کنند، ترور برخی از فرماندهان میدانی، باعث نمی‌شود تا حضور مقاومت در این منطقه کم رنگ شود، بلکه بالعکس، خون شهدا، انگیزه مقاومت را برای حضور در این منطقه افزایش داده است؛ همچنین مقاومت تصمیم دارد، بر همان روش و قاعده‌ای که در جنوب لبنان با رژیم صهیونیستی مقابله می‌کرد در جنوب سوریه نیز با همان روش اقدام کند. یک منبع امنیتی در این مورد می‌گوید: اسرائیل دیگر نمی‌تواند جبهه‌ها را از هم جدا کند، جبهه‌هایی که از ناقوره تا جولان و السویداء کشیده شده است، همان‌طور که نمی‌توانند مانع از ورود حزب الله به الجلیل در نبرد آینده شوند و پاسخ به حمله دیروز، بسیار نزدیک است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول