اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فارین پالیسی: نامه غیرمنتظره رهبر عالی ایران به جوانان اروپا و آمریکای شمالی

نشریه «فارین پالیسی» نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را «نامه‌ای غیرمنتظره از سوی رهبر عالی ایران» توصیف کرد.

فارین پالیسی: نامه غیرمنتظره رهبر عالی ایران به جوانان اروپا و آمریکای شمالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از آنکه مقام معظم رهبری در پی حوادث اخیر در پیامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی فرمودند، «در واکنش به سیل پیش‌داوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از دین اسلام به دست آورید»، نشریه «فارین پالیسی» با اشاره به این پیام‌، آن را «نامه سرگشاده و غیرمنتظره از رهبر ایران» خواند و به انتشار بخش‌هایی از آن پرداخت.

این نشریه با «ملایم‌» خواندن لحن این پیام نوشت: در نامه‌ای غیرمعمول که به صورت آنلاین منتشر و بر روی توئیتر به اشتراک گذاشته شد، آقای خامنه‌ای از جوانان اروپا و آمریکایی شمالی خواستند پیش از محکوم کردن اسلام، تلاش کنند آن را بشناسند.

فارین پالیسی با نقل آن بخشی از پیام که در آن گفته شده «حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ آنها مستقیماً با شما سخن بگویم» نوشت، اشاره رهبر جمهوری اسلامی به حمله به نشریه «شارلی ابدو» و فروشگاه یهودیان «کوشر» در پاریس است که باعث تحریک احساسات ضد اسلامی در میان غربی‌ها شد.

این نشریه آمریکایی نوشت:‌‌ آقای خامنه‌ای بارها اعلام کرده‌اند دشمنی ایران با دولت آمریکاست نه مردم آمریکا. در همین راستا بود که ایشان در این نامه اظهار داشتند، در این نوشته سیاستمداران و دولتمردان غربی مخطاب نیستند چون آنان «آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند»، بلکه خطاب ایشان به جوانانی است که هوشیار هستند.

رهبر ایران از جوانان خواسته‌اند این سئوال را از خود بپرسند که « چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزش‌هایی در اسلام، مزاحم برنامه‌ قدرت‌های بزرگ است و چه منافعی در سایه‌ تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین می‌گردد»؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول